Kecoh sambut selebriti

KOHIMA: Konvoi Rali Kereta Asean-India 2012, Edisi Kedua menerima sambutan luar biasa daripada penduduk Myanmar sepanjang rali berlangsung di negara itu minggu lalu sebelum tiba di India, di sini, kelmarin.

Ketika rombongan melalui perkampungan Lahbo berdekatan sempadan Myanmar-India di Tamu, kira-kira 3,000 penduduk kampung menyerbu kenderaan konvoi berikutan peserta Myanmar turut disertai selebriti negara itu. Rancangan asal terhadap peserta yang dijadualkan singgah makan tengah hari di kampung berkenaan terpaksa dibatalkan kerana bimbang sambutan penduduk di situ tidak dapat dikawal.

Rombongan hanya dapat berehat dan menjamah makanan di Kampung Yargyi, kira-kira jam 4 petang selepas dua jam setengah meneruskan perjalanan.

Kecoh sambut selebriti, KOHIMA: Konvoi Rali Kereta Asean-India 2012, Edisi Kedua menerima sambutan luar biasa daripada penduduk Myanmar sepanjang rali berlangsung di negara itu minggu lalu sebelum tiba di India, di sini, kelmarin.


May Thin lar Oo, penyanyi dan pelakon yang mengikuti konvoi ini berkata, dia sendiri tidak menyangka penduduk kampung akan hadir begitu ramai untuk menyambut peserta rali.

“Mungkin ramai penduduk sedia maklum mengenai kehadiran kami menyertai konvoi ini selepas media tempatan menghebahkannya. “Apapun, saya bangga rakyat negara ini memberi sokongan yang hebat kepada peserta rali sepanjang ia berlangsung di sini,” katanya. Selain May, selebriti yang turut menyertai rali ini adalah Pengarah Filem, Thaw Wunn Si, pelakon, Wai Lu Kyaw dan penyanyi, Hsu Pan Htwar.

Thaw berkata, kehadiran selebriti dalam pasukan Myanmar yang menyertai konvoi berkenaan bukanlah semata-mata untuk menarik perhatian orang ramai terhadap konvoi berkenaan.

“Sebaliknya, ia satu tugas buat saya dan rakan lain untuk membantu mempromosikan Myanmar kepada dunia luar.


“Masyarakat luar mungkin tidak tahu negara kami kini semakin membangun dan memiliki rakyat berbilang kaum serta budaya yang unik,” katanya.

Sebelum melepasi sempadan ke India dan tiba di sini, kelmarin, rombongan rali menempuhi perjalanan sejauh 1,653 kilometer (km) dari Hpa An, Myanmar selama empat hari.


Konvoi juga terpaksa menempuh perjalanan yang sukar melalui kawasan pergunungan, berbatu dan bersimpang-siur, terutama berdekatan kawasan sempadan di Tamu.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers