2 Melayu hanya ‘penyeri muka’

KUALA LUMPUR: “Pelantikan dua Melayu dalam Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP hanyalah sebagai ‘penyeri muka’ semata-mata,” kata Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan mengulas mengenai pelantikan dua wakil melayu iaitu Senator Dr Ariffin SM Omar dan Setiausaha Politik kepada Setiausaha Agung DAP, Zairil Khir Johari sebagai ahli CEC selepas tewas pada pemilihan parti pembangkang itu.

Ahmad Maslan menegaskan, parti pembangkang itu ternyata bukanlah parti yang sesuai untuk orang Melayu berjuang.

2 Melayu hanya ‘penyeri muka’


Sebaliknya, katanya, hanya Umno dan Barisan Nasional (BN) wadah yang paling sesuai untuk orang Melayu memperjuangkan nasib mereka.

“Kami dah lama tahu, mereka memberi tekanan menolak Melayu adalah benar, cauvinis Cina adalah benar, konsep ‘Malaysian Malaysia’ hanya omongan kosong juga benar,” katanya pada sidang media selepas pertemuan dengan panel Penerbitan Dakwah Islamiah Malaysia (Pedim) di sini, semalam.


Pada Sabtu lalu, semua lapan calon Melayu merebut jawatan dalam CEC ditolak perwakilan pada Kongres Kebangsaan DAP ke-16 di Pulau Pinang.


Keputusan pemilihan itu membuktikan bahawa DAP yang kononnya parti berbilang kaum hanyalah cakap-cakap kosong.

Malah, sikap ahli di peringkat akar umbi parti itu yang tidak mengundi pemimpin Melayu jelas menunjukkan mereka tidak mahu kaum lain menerajui parti itu.


Ahmad Maslan dalam pada itu menyeru, orang Melayu dalam DAP meninggalkan parti itu yang jelas menolak mereka.

Katanya, mereka umpama melukut di tepi gantang jika terus berada dalam parti yang dikuasai Cina itu.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers