Habis RM300,000 diperdaya

JOHOR BAHRU: “Saya sanggup berbelanja sehingga RM300,000 kerana dia kata saya boleh dapat untung RM500,000 jika jual semula cicak tokek itu,” kata lelaki dikenali sebagai Zainal, 40-an, seorang daripada mangsa penipuan Zaid.

Zainal berkata, dia berkenalan dengan Zaid pada Februari tahun lalu dan lelaki itu memberitahu dia mempunyai tiga cicak tokek berbintik merah dan mempengaruhinya membeli haiwan itu dengan mendakwa harganya akan melambung tinggi pada masa depan. “Zaid menawarkan tiga cicak masing-masing seberat 440 gram, 460 gram dan 520 gram dengan harga kira-kira RM300,000,” katanya.


Habis RM300,000 diperdaya, JOHOR BAHRU: “Saya sanggup berbelanja sehingga RM300,000 kerana dia kata saya boleh dapat untung RM500,000 jika jual semula cicak tokek itu,” kata lelaki dikenali sebagai Zainal, 40-an, seorang daripada mangsa penipuan Zaid.

Menurutnya, Zaid yang berperwatakan sopan juga memberitahu boleh mendapatkan haiwan itu pada Mac lalu.

“Pada mulanya saya membayar RM17,000 kepada Zaid, namun dia tidak menyerahkan haiwan berkenaan, sebaliknya memberi pelbagai alasan ketika kami bertemu.

“Selepas itu, kami bertemu kira-kira enam kali dan setiap kali berjumpa, saya akan menyerahkan wang kepada Zaid hingga semuanya hampir RM300,000,” katanya. Zainal berkata, bagaimanapun suspek gagal menyerahkan cicak tokek sebagaimana dijanjikan, malah turut tidak mengembalikan semua wang apabila diminta.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers