Mamat Khalid Jawab Isu Tentang Syarikat Muflis

Mamat Khalid, Hantu Kak Limah Balik Rumah, hantu kak limah 2: husin mon dan jin pakai toncit, muflis, pengarah, pengarah filem, pengarah, pengarah filem, pengarah terbaik, artis malaysia, berita, gambar, berita terkini, hiburan, selebriti


KUALA LUMPUR, 23 JANUARI 2013: Siapa tidak tahu kenal dengan filem komedi selamba yang amat mencuit hati, Hantu Kak Limah Balik Rumah. Selepas ia menemui penonton filem Melayu tempatan, setiap karektor di dalamnya sentiasa menjadi sebutan dan popular.

Filem yang diarahkan oleh pengarah hebat, Mamat Khalid ini merupakan sambungan daripada filem sebelumnya, Zombie Kampung Pisang dan semalam telah berlangsungnya sambungan untuk siri filem ini yang berjudul Hantu Kak Limah 2: Husin, Mon & Jin Pakai Toncit di GSC Mid Valley.

Dalam pada itu, portal Murai turut berusaha mendapatkan kenyataan daripada Mamat Khalid mengani dakwaan yang mengatakan dia telah jatuh muflis akibat daripada penutupan syarikat produksinya Naga VSX sejak dua tahun lalu sehingga menyebabkan dia serta keluarganya berpindah semula di Ipoh, Perak.

"Memang benar Naga VSX telah ditutup dan perkara ini dibuat setelah saya berbincang dengan isteri mengenai hal ini. Kami bersetuju untuk membuka syarikat baru, Enjit Semut Productions setelah melalui pelbagai perkara terhadap syarikat produksi lama itu.

"Enjit Semut Productions telah setahun ditubuhkan dan kini kami beroperasi di IPoh, Perak. Keluarga saya juga kini menetap di sana. Saya rasakan ini sebagai permulaan baru dalam hidup kami sekeluarga kerana syarikat ini adalah milik sekeluarga. Semua ahli keluarga bertindak menguruskan syarikat dan saya bertindak menjadi penggerak utama menghasilkan projek-projek baru,"jawabnya kepada murai.com.my mengenai hal itu.

Syarikat yang beru beroperasi selama setahun itu masih baru dan dia kini sedang menumpukan perhatian untuk terus membangunkan produksi filem baru terbitan mereka sekalipun itu telah tiga tahun menyepi tanpa sebarang produk. Namun, Mamat berharap bahawa 2013 akan memberikan sinar yang lebih baik dalam usahanya menampilkan karya aru kepada penonton.

Ditanyakan tentang sasaran kutipan untuk filem Hantu Kak Limah2: Husin, Mon &Jin Pakai Toncit, Mamat Khalid berkata, dia tidak meletakkan sebarang sasaran kutipan namun dia amat berharap dapat menandingi filem yang sebelumnya iaitu Hantu Kak Limah Balik Rumah yang berjaya mengutip RM 7.9 juta.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers