Kes Penceraian Erra, Engku Emran Dapat Hak Penjagaan Anak

Kes Penceraian Erra, Engku Emran Dapat Hak Penjagaan Anak

Kes Penceraian Erra, Engku Emran Dapat Hak Penjagaan Anak

Susulan kes penceraian pelakon Erra Fazira dan Engku Emran Engku Zainal Abidin, Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam telah memutuskan hak penjagaan anak diberikan sepenuhnya kepada suami.

Sumber mStar Online melaporkan, Engku Emran selaku defendan diberikan hak penjagaan sepenuhnya terhadap anak perempuan mereka, Engku Aleesya, 5, manakala Erra diberikan hak lawatan dan bermalam selain cuti sekolah dan hari perayaan.

Dalam pada itu, pasangan berkenaan turut bersetuju untuk menyelesaikan hak penjagaan anak mereka tanpa sebarang pertikaian.

Ketika di makamah Erra juga menjelaskan permohonan cerai dibuatnya setelah mendapati tiada persefahaman dalam hubungan mereka selain tidak tinggal bersama sejak setahun lalu.

Pelakon filem ‘Hingga Hujung Nyawa’ ini juga telah memfailkan permohonan cerai dan hak penjagaan anak mereka menerusi peguam syarie, Ahmad Nazib Johari selaku plaintif pada Isnin (semalam).

Manakala Engku Emran pula diwakili peguam syarie Roslan Sujak Rafiee.

Tiada tuntutan nafkah dibuat oleh pelakon ini terhadap bekas suaminya.

Erra atau nama sebenarnya Fazira Wan Chik ketika ditemui media selepas sebutan kes tersebut mengakui berasa lega kerana segala spekulasi mengenai hal rumah tangganya selesai.

“Alhamdulillah, penceraian ini berlaku dengan baik sekali dan semuanya telah selesai,” katanya.

Engku Emran bagaimanapun enggan mengulas mengenai kes penceraian mereka.

Erra dan Emran disahkan bercerai talak satu selepas lafaz cerai dilakukan Engku Emran di hadapan Hakim Syarie, Mohammad Adib Husain kira-kira pukul 12.50 tengah hari tadi.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers