Atai Nyanyikan Semula Lagu Sudirman, Kul It

Atai Nyanyikan Semula Lagu Sudirman, Kul It

Atai Nyanyikan Semula Lagu Sudirman, Kul It

Anak saudara, Allahyarham seniman Datuk Sudirman Hj. Arshad, Atai, memilih untuk membawakan semula lagu Kul It yang pernah dipopularkan bapa saudaranya itu sempena come backnya semula di dalam industri semula di dalam industri muzik tanah air.

Menurut Atai, lagu 'Kul It' dipilih kerana lagu tersebut mempunyai mesej yang tersembunyi selain ianya berentak rancak.

"Jadi sebagai langkah pertama, saya memilih lagu ‘Kul It’ kerana lagu ini berentak segar... Arwah juga pernah berkata bahawa lagu ini sentiasa relevan buat rakyat Malaysia kerana boleh didengar tanpa mengikut peredaran zaman.

"Selain itu terdapat mesej-mesej tersirat dalam setiap rangkap yang dinyanyikan," tambahnya.

Atai atau nama sebenarnya Razman Azrai Zainudin, 41 berkata, dia tidak kisah sekiranya gaya nyanyian dan juga persembahannya disamakan dengan Allahyarham Sudirman.

"Sejak dari kecil lagi Atai bersama dengan Arwah... Jadi saya memang tak boleh lari dari imej tersebut. Memang sebelum ini kalau Atai menyanyi pun memang sama.

"Tapi jika dengar betul-betul, suara Atai agak berlainan sedikit sebenarnya... Saya harap lagu ini dapat diterima oleh peminat," ujar bapa kepada dua orang anak ini.

Lagu ‘Kul It’ merupakan hasil ciptaan oleh Sudirman sendiri bersama dengan penulis lirik terkenal Habsah Hassan, Fauzi Marzuki, dan Adnan Abu Hassan.

Lagu ini kemudiannya telah digubah dan diberi nafas baru oleh komposer muda iaitu Daniel Veerapan. Atai sebelum ini pernah muncul dengan album sulung berjudul 'Sahabat' pada tahun 1985.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers