Tiada Penyingkiran, Shah Iskandar & Kartini Kekal Di Ffm2

Tiada Penyingkiran, Shah Iskandar & Kartini Kekal Di Ffm2

Tiada Penyingkiran, Shah Iskandar & Kartini Kekal Di Ffm2

Minggu kedua program Fear Factor Malaysia 2 (FFM2) memberikan kejutan apabila tiada penyingkiran dilakukan untuk kumpulan B.

Pada awalnya hos FFM2, Aaron Aziz telah mengumumkan nama pasukan yang tersingkir iaitu pasangan pelakon, Shah Iskandar dan Kartini.

Bagaimanapun semuanya terbongkar apabila Aaron memberitahu bahawa mereka akan berjumpa kembali pasangan itu pada minggu hadapan.

Cabaran bagi episod kali ini lebih sukar apabila mereka terpaksa melakukan cabaran dalam keadaan basah kuyup kerana hujan.

Untuk cabaran pertama iaitu ‘Russian Swing’, mereka perlu mengambil 12 bendera Fear Factor dari sebuah platform yang digantung tinggi dan memindahkan bendera tersebut ke platform seterusnya dalam masa yang di tetapkan.

Cabaran tersebut telah menyaksikan pasangan pelakon Zain Saidin dan Akmal berjaya mengumpul sebanyak 10 helai bendera manakala dua pasangan iaitu Yana Samsudin dan Janice serta Thanuja dan Joy masing-masing seri dengan satu bendera.

Bagi cabaran kedua iaitu ‘Lidah Berbelit’, hanya peminat sahaja yang dibenarkan untuk melakukan cabaran ini di mana mereka perlu memindahkan lidah kambing yang dilumuri cecair dan ulat dengan hanya menggunakan mulut sahaja.

Kemenangan berpihak kepada pasangan Zain Saidin dan Akmal sekaligus diumumkan sebaga pemenang imuniti manakala Bambang dan Faisal pula di nobatkan sebagai pemenang minggu kedua dan membawa pulang wang berjumlah RM10,000.

Untuk cabaran terakhir yang di kenali sebagai ‘Dong Bath’, para peserta dikehendaki masuk ke dalam sebuah bekas yang dipenuhi najis gajah dan mencari seberapa banyak kepingan emas dalam masa tiga minit. Hanya selebriti sahaja yang dikehendaki melakukannya.

Nasib tidak menyebelahi pasukan Shah Iskandar dan Yana Samsudin apabila mereka gagal menemui kepingan emas tersebut.

Namun peluang kedua yang diberikan tidak sia-sia apabila pasangan daripada pasukan Yana iaitu Janice berjaya mengumpul sebanyak lima keping emas manakala pasangan Shah Iskandar iaitu Kartini hanya mendapat empat keping emas sahaja.

Tuah menyebelahi mereka apabila tiada penyingkiran pada minggu kedua.

Comments

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers