Seniwati Latifah Omar Meninggal Dunia

Artis Malaysia, Artis Veteran, Dunia, Hiburan, Latifah omar, Malaysia, Meninggal, Selebriti, Seniwati Latifah Omar


KUALA LUMPUR, 9 JUN 2013: Baru sahaja kita dikejutkan dengan kematian pelawak veteran, Allahyarham S.Shamsuddin, Selasa lalu, dunia hiburan tanahair dikejutkan pula dengan berita kematian seniwati terkenal era yang sama, Latifah Omar yang meninggal dunia petang tadi.

Mengikut laporan mStar Online, seniwati Latifah Omar meninggal dunia di Pusat Rawatan Rapi (ICU) di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) sekitar jam 6.19 petang tadi. Berita tersebut disahkan oleh anak Allahyarhamah sendiri, Affendi Rahmat yang dihubungi mStar.

Allahyarhamah, 74, dikatakan meninggal akibat penyakit kanser ulser usus setelah dimasukan PPUKM seminggu yang lalu.

Jenazah akan disembahyangkan di Masjid Al-Khairiah AU3, Taman Keramat di Kuala Lumpur dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam AU4, Taman Keramat, Kuala Lumpur kira-kira pukul 11 pagi esok Isnin.

Seniwati hebat ini sering digandingkan dengan Nordin Ahmad membintangi sebanyak 23 filem antaranya Bawang Putih Bawang Merah, Jebat, Jalak Lenteng, Laila Majnun, Putus Sudah Kasih Sayang, Gurindam Jiwa, Che Mamat Parang Tumpul dan terakhir Hati Batu pada 1973.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers