Ainul sibuk berniaga

Malaysia, Hiburan, Artis Malaysia, Selebriti, Ainul, Sibuk, berniaga, Ainul Aishah Azizun, Ainul A Cookies, Ainul Aishah Bogel, Ainul Aishah telanjang, Ainul Aishah tetek, Ainul Aishah seksi, Ainul Aishah bikini, Ainul Aishah isap kote


Oleh Hellinie Sina

Pelakon berkulit hitam manis ini tidak lekang dengan senyuman ketika menyusun bicara. Kehilangannya bukan disebabkan tidak tawaran, sebaliknya pemilik nama Ainul Aishah Azizun ini sibuk memberi tumpuan terhadap perniagaan yang diusahakan.


Terbaru, dia yang mesra membahasakan dirinya Ainul meluaskan empayar Ainul A Cookies yang diusahakan sejak dua tahun lalu.


Berkesempatan bertemu dengannya di majlis The Amazing Red Kurung And Kebaya di The Weld, Ainul berkata, dia terpaksa memperlahankan aktiviti seni buat sementara waktu. Walaupun rindu beraksi di lokasi penggambaran, dia tidak ralat kerana apa yang diusahakan membawa pulangan besar andai dilakukan bersungguh-sungguh.


“Tawaran berlakon ada tapi saya terpaksa pejam mata demi bisnes. Biarlah perniagaan kukuh dulu, baru saya kembali aktif berlakon.


“Rindu memang rindu tapi apa boleh buat, saya kena berkorban apabila keutamaan kini adalah perniagaan. Saya merancang untuk buka sebuah kafe.


“Bagi mengembangkan bisnes Ainul A Cookies, saya bekerjasama dengan pereka fesyen, Wanpa. Saya hantar biskut ke butiknya supaya pelanggannya dapat mencuba. Agak memberangsangkan juga kerana ramai buat tempahan,” menurut Ainul lagi.


Mendapat bantuan kewangan daripada Majlis Amanah Rakyat (MARA) bagi memulakan perniagaan, Ainul dan Wanpa menyuntik modal sebanyak RM50,000 untuk mengembangkannya.


Seorang yang berwawasan dan berpandangan jauh, Ainul sedar kerjaya seni tidak menjamin pendapat tetap, justeru dia memerlukan sesuatu yang lebih menjamin masa depannya. “Pun begitu, tidak bermakna kerjaya seninya bernoktah kerana andai ada tawaran sesuai, dia akan melakukannya.


“Kita tidak tahu sampai bila kehadiran kita diperlukan dalam industri, apatah lagi kemunculan pelakon baru bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan.


“Saya perlukan sumber rezeki yang kukuh dan bertahan lama. Saya mungkin kembali berlakon selepas sambutan Aidilfitri. Buat masa ini susah untuk saya bahagikan masa.


“Kalau terikat dengan penggambaran, siapa pula mahu tengokkan bisnes? Projek kali ini lebih mencabar kerana saya akan pasarkan produk dalam skala besar,” kata pelakon Pilot Cafe berkenaan ketika ditemui, baru-baru ini.


Ditanya mengapa dia bersetuju beraksi dalam filem Pilot Cafe, sambil tersenyum Ainul berkata, sudah lama dia teringin bekerja dengan sutradara Osman Ali.


Walaupun watak sampingan, anak kelahiran Kuala Lumpur itu tidak kisah asalkan dapat melihat cara kerja Osman dari dekat.


“Tidak dinafikan, ketika ditawarkan menjayakan filem itu saya sangat sibuk tetapi disebabkan pengarahnya adalah Osman, saya terima.


“Saya mengagumi karyanya dan pengalaman bekerja dengan pengarah hebat ini sangat berharga buat saya,” katanya yang teringin berlakon di samping bintang jelita, Fazura.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/08

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers