Adi Putra Sedia Memaafkan Pihak Pengadu Jika...

Adi Putra Sedia Memaafkan Pihak Pengadu Jika...

Adi Putra Sedia Memaafkan Pihak Pengadu Jika...
Adi Putra Sedia Memaafkan Pihak Pengadu Jika...

Tatkala sidang media keputusan tuduhan skandal Adi Putra bersama isteri orang sedang rancak dijalankan malam tadi, pelakon filem KL Gangster ini amat berterima kasih kepada pihak media yang memaklumkan bahawa pihak pengadu iaitu Nooraida bakal mengadakan satu sidang media berkaitan kestersebut di Hotel Concorde, Kuala Lumpur pada petang ini. (Jumaat-13 Dis 2013).

Bagaimanapun, Adi bersama isterinya, Zuhaida Yusof tetap tenang dan menjelaskan bahawa pihaknya tiada hak untuk menghalang pihak pengadu untuk menghentikan sidang media berkenaan.

“Kes ini tiada kaitan dengan kes suka sama suka. Saya tahu kes ini memang tidak akan berakhir ceritanya. Apapun, mata pena yang berkuasa untuk meletakkan titik noktah pada kes ini.

“Kalau benar pengadu mahu buat sidang media, saya hormatinya dan tidak pun boleh menghalangnya. Dari awal lagi kes ini heboh diperkatakan sehingga saat ini, saya tidak memberi sebarang komen memudaratkan.

“Saya tidak boleh buat apa-apa kalau orang itu tidak hormati kita. Saya dah cukup matang untuk menghadapi segala hal tuduhan ini. Terpulanglah kepada pengadu untuk mencorakkan lagi warna cerita ini,” katanya,

Meneruskan penjelasan, Adi dengan senyuman menjelaskan bahawa dia sedia memaafkan pengadu jika permohonan maaf dibuat pada sidang media yang dianjurkan pihak pengadu petang ini.

“Saya tidak akan kacau dia. Malah, dia juga berhak untuk hubungi sesiapa saja untuk menghebahkan atau cakap lebih terhadap tuduhan ini. Apapun, pihak saya akan lihat lebih dulu apa yang bakal diumumkan pada sidang media itu nanti.

“Kami tidak akan menegakkan benang yang basah. Saya hormati sesiapa saya yang terlibat dengan kes ini. Saya akan tunggu dan lihat respon mereka. Bagi saya, kes ini sudah selesai pada malam ini.

“Sejujurnya, tuduhan ini bukanlah satu beban bagi saya kerana saya tahu pucuk pangkalnya. Apapun, lepas ketahu ikeputusan kes ini, saya lega kerana sudah mempunyai jawapan untuk peminat saya yang sering bertanyakan penyudah kes berkenaan,” jelasnya.

Disamping lega dengan keputusan ini, Adi mengaku tidak tahu agenda sebenar pihak pengadu untuk mengadakan sidang media.

“Saya tidak tahu sebab dan musibab pengadu buat sebegini. Saya tidak tahu agenda sebenar mereka. Saya anggap malam ini sebagai penutup 2013 untuk saya.

“Sepanjang berlaku kes ini, kekuatan saya adalah kata-kata nasihat ibu saya yang menyatakan orang teraniaya tergolong dari orang yang selamat. Ini adalah ujian Allah untuk saya.

“Saya berasa tenang bukan kerana kes ini sudah selesai. Sedari dulu lagi saya sentiasa tenang. Kalau saya tidak tenang, saya tidak akan boleh hadapi dugaan dan hadir mana-mana majlis,” ujarnya panjang lebar.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers