Rakyat diracuni konsep keburukan sebagai kebaikan- Sakmongkol

Rakyat diracuni konsep keburukan sebagai kebaikan- Sakmongkol
Ariff Sabri berkata, perkara yang paling merbahaya adalah apabila rakyat menerima kemungkaran yang berlaku sebagai suatu kebiasaan.

Tidak ada perkara yang lebih menjengkelkan apabila kerajaan Barisan Nasional di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Razak menjustifikasikan keburukan sebagai sesuatu yang diperlukan oleh rakyat.

Ahli Parlimen Raub, Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz berkata, perkara yang paling merbahaya adalah apabila rakyat menerima kemungkaran yang berlaku sebagai suatu kebiasaan atau tabiat.

“Bila ini terjadi, mereka tidak akan peka dan menjadi lali selain menerima keburukan kerajaan Najib sebagai kebaikan,” ujarnya.

Katanya, kini rakyat tidak lagi memerlukan sebuah kerajaan yang jahat dan zalim sebaliknya sebuah pentadbiran dan kepimpinan yang baik.

“Sesuatu perkara mesti diperkata sebagai seadanya. Kejahatan mesti disebut sebagai kejahatan dan bukannya diselaputi dengan gula dan menyatakan ia sebagai kebaikan.

“Kerajaan Najib telah menjadi kerajaan yang tidak baik. Bila kita menyatakan perkara yang sebenarnya, bukanlah kita cari peluang untuk hanya mahu balun Najib,” ujarnya lagi.

Menulis di blognya, Sakmongkol, Ariff juga mendakwa kerajaan tidak akan berjaya melaksanakan sebarang projek yang dirancang untuk tahun 2016 memandangkan ia tidak lagi memiliki duit.

“Bajet 2016 yang dikemukakan disandarkan kepada andaian-andaian yang tidak boleh bertahan. Bajet 2016 hanya penuturan janji palsu kepada rakyat,” jelasnya.

Memberi contoh, Ariff menyatakan perbuatan Najib menipu rakyat dengan menyatakan kejatuhan nilai ringgit akan menjadikan ekonomi negara semakin baik.

“Sebagai sebuah negara yang mengimport banyak benda seperti makanan, alatan, jentera, dan lain-lain lagi yang kita tidak hasilkan, kita terpaksa membayar lebih untuk mendapatkannya,” katanya.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers