Ku Nan curiga desakan PM undur kerja dalang

Ku Nan curiga desakan PM undur kerja dalang
UMNO akan siasat dan lihat sama ada perkara ini dimulakan oleh dalang-dalang yang ingin melemahkan parti yang sedang utuh dan kuat.

Desakan supaya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berundur dari jawatannya mungkin angkara dalang-dalang yang mahu menggugat kestabilan UMNO.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor tidak menolak kewujudan dalang-dalang yang sengaja mengeruhkan keadaan dan akan menyiasat perkara itu.

“Kita akan siasat dan lihat sama ada perkara ini dimulakan oleh dalang-dalang yang ingin melemahkan parti yang sedang utuh dan kuat.

“Kita (UMNO) tiada masalah. Kita ada lebih kurang 25,000 cawangan. 30 cawangan ini pun tidak tahu cawangan mana. Inilah masalah ada orang yang cuba menjadi dalang mengeruhkan keadaan,” katanya ketika ditemui media di Dewan Rakyat, pada Rabu.

Ku Adnan berkata demikian bagi menjawab desakan 20 cawangan UMNO Bahagian Sepang mahu Presiden parti itu, meletakkan jawatan kerana sehingga kini gagal menyelesaikan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Tambahnya, beliau sudah menerima jawapan balas daripada pihak berkenaan (UMNO Bahagian Sepang), namun wujud kekeliruan dari jumlah cawangan yang didakwa.

“Kita sudah tulis surat. Mereka juga sama, tapi bila disiasat, ada yang kata tidak tahu, yang sengaja hadir pun ada, yang tidak tahu apa nak mesyuarat pun ada yang dipanggil, itu yang jadi masalah.

“Kita akan siasat, kita sudah tulis surat ke bahagian. Bahagian sudah maklumkan kepada ibu pejabat bahawa ada konflik daripada jumlah yang disebut,” jelasnya lagi.

Kepimpinan Najib mula menjadi pertikaian ramai termasuk ahli-ahli parti selepas skandal 1MDB meletus awal tahun ini berikutan beliau didakwa menerima wang derma dalam akaun peribadinya berjumlah RM2.6 bilion.

Najib juga dikritik selepas menyingkirkan Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam rombakan Kabinet pada Julai lalu.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers