Saya hanya bergurau – Pengerusi PAC

Saya hanya bergurau – Pengerusi PAC
Menjelaskan dengan lanjut, Hasan menyatakan beliau secara kebetulan mengaitkan kata-katanya itu dengan penyediaan makan tengah hari untuk para media.

Kenyataan ‘saya pun cari makan’ oleh Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC), Datuk Hasan Arifin hanya gurauan untuk wujudkan suasana lebih mesra dengan petugas media.

Beliau berkata, petugas media dimaklumkan agar kata-katanya tidak perlu dilaporkan.

“Kata-kata itu hanya sekadar gurauan. Sebelum ini, saya menyatakan buat masa ini PAC tiada keperluan memanggil Perdana Menteri,” ujarnya dalam satu kenyataan di Parlimen pada Rabu.

Menjelaskan dengan lanjut, Hasan menyatakan beliau secara kebetulan mengaitkan kata-katanya itu dengan penyediaan makan tengah hari untuk para media.

Beliau juga menyatakan mana-mana portal berita yang melaporkan kata-katanya, ‘saya pun cari makan’ sebagai sesuatu yang tidak beretika.

“Ia menjejaskan hubungan saya dengan petugas media serta reputasi saya selaku Pengerusi PAC dan ahli politik,” katanya.

Sebelum ini, Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo menggesa Hasan Arifin meletak jawatan dari jawatan Pengerusi PAC.

Gobind menggambarkan kenyataan Hasan memalukan selain menggambarkan Pengerusi PAC tidak bebas.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers