Mahkamah benar Anina gantung permohonan PM batal saman

Mahkamah benar Anina gantung permohonan PM batal saman
Keputusan itu dibuat selepas mahkamah berpendapat terdapat perkaitan rapat antara kes di hadapan beliau dengan satu kes di sebuah lagi Mahkamah Tinggi Sivil.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membenarkan permohonan bekas ahli UMNO, Anina Saadudin menggantung permohonan Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membatalkan writ saman yang difailnya.

Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Mohd. Zaki Abdul Wahab dalam keputusan beliau berpendapat, memang terdapat perkaitan rapat antara kes di hadapan beliau dengan satu kes di sebuah lagi Mahkamah Tinggi Sivil.

Ia membabitkan kes Anina menyaman Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dan Setiausaha Kerja UMNO, Datuk Ab. Rauf Yusoh berhubung kedudukannya dalam parti itu.

Mahkamah berpendapat adalah wajar kes status Anina dalam UMNO diputuskan terlebih dahulu.

Menurut Utusan Online, peguam Mohamed Haniff Khatri Abdulla yang mewakili Anina memaklumkan, kes membabitkan kedudukan bekas ahli Wanita UMNO Cawangan Padang Mat Sirat dalam parti itu akan didengar pada 30 November ini.

Sebelum ini Anina menfailkan saman berhubung wang RM2.6 bilion (AS$650 juta) yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

Dalam keputusannya, Mohd. Zaki menetapkan permohonan Najib untuk membatalkan saman Anina di hadapan beliau didengar pada 15 Disember ini.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers