Hasan ‘merajuk’, tiada lagi sidang akhbar PAC

Hasan ‘merajuk’, tiada lagi sidang akhbar PAC
Beliau meluahkan kekecewaan kerana ketika pihaknya cuba mewujudkan suasana mesra di kalangan pengamal media, usaha itu tidak dihargai segelintir pihak

Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) memutuskan bermula 23 November depan, pihaknya tidak akan mengadakan sidang akhbar lagi selepas bermesyuarat.

Pengerusinya, Datuk Hasan Ariffin meluahkan kekecewaan kerana ketika pihaknya cuba mewujudkan suasana mesra di kalangan pengamal media, usaha itu tidak dihargai segelintir pihak.

“Walaupun gurauan semasa akhir sidang akhbar pada 18 November (semalam) ketika hendak keluar makan meminta supaya ia tidak ditulis tetapi masih ada segelintir di kalangan pengamal media masih melaporkannya di portal berita dan akhbar.

“Oleh itu, bermula pada Mesyuarat Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara Parlimen Malaysia pada 23 November 2015, PAC tidak akan mengadakan sebarang sidang akhbar lagi,” katanya menerusi kenyataan pada Khamis.

Hasan berkata, sekiranya mempunyai sebarang maklumat yang perlu dimaklumkan kepada media, pihaknya akan memaklumkan melalui kenyataan bertulis rasmi.

Semalam, Hasan berkata kenyataan ‘saya pun cari makan’ hanya gurauan untuk wujudkan suasana lebih mesra dengan petugas media.

Bagaimanapun kata-kata itu kemudian disensasi sehingga meloncong dengan apa yang dimaksudkan.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers