10 cawangan UMNO Sepang mahu Najib lepas jawatan – Zein Isma

10 cawangan UMNO Sepang mahu Najib lepas jawatan – Zein Isma
Isu 1MDB dan penyingkiran Muhyiddin menjadi perkara utama penyebab 10 cawangan UMNO di Sepang mahu Najib melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri

Terdapat kira-kira 10 cawangan UMNO di Selangor terlibat dalam desakan meminta Datuk Seri Najib Tun Razak melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri.

Perkara itu diakui sendiri oleh Ketua Penerangan UMNO Selangor, Datuk Zein Isma Ismail apabila menyatakan kesemua 10 cawangan yang terlibat adalah dari Bahagian Sepang.

Katanya, perkara itu berlaku rentetan skandal yang mengaitkan syarikat pelaburan kerajaan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang didakwa telah merosakkan imej parti dan negara.

“Pada awalnya, saya dimaklumkan wujud dakwaan bahawa 20 cawangan membuat desakan berhubung perkara itu.

“Bagaimanapun ia telah dimanipulasi oleh pihak tidak bertanggungjawab dan setakat ini dipercayai hanya 10 cawangan yang terlibat di bahagian itu,” katanya yang dipetik dari Sinar Harian Online.

Menurut Zain Isma lagi, Najib juga mendapat kritikan yang hebat apabila tindakannya menyingkirkan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sememangnya mempunyai pengaruh yang kuat dalam parti.

“Tindakan mereka itu bukan mewakili suara UMNO Selangor. Jika mereka tidak boleh terima kepimpinan perdana menteri, perkara ini harus dibawa dan dibincang dahulu secara terperinci dalam mesyuarat di peringkat cawangan,” ujarnya.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers