Lulus usul pakai baju merah setiap 16hb jadi lawak jenaka

Lulus usul pakai baju merah setiap 16hb jadi lawak jenaka
UMNO Pasir Puteh didakwa terkeluar daripada perjuangan
parti dan terlalu mengagung-agungkan Himpunan Baju Merah.

Keputusan UMNO Bahagian Pasir Puteh meluluskan usul supaya ahlinya memakai baju merah setiap 16 haribulan menjadi bahan lawak jenaka.

Bekas Naib Ketua Pemuda UMNO Wangsa Maju, Shahbudin Husin berkata, tindakan UMNO Pasir Puteh itu sudah terkeluar daripada perjuangan parti apabila terlalu mengagungkan Himpunan Baju Merah sehingga mewajibkan ahlinya memakai tersebut sekali sebulan.

“Rasa nak tergelak pun ada dengan keputusan UMNO Pasir Puteh ini yang nampaknya lebih melihat faktor kulit berbanding isi dalam konteks perjuangan parti, bahkan melebih-lebih pula sehingga ia diwajibkan pada 16 haribulan setiap bulan.

“…Ini bermakna, melalui peraturan itu dan jika ia mendapat sambutan, Pasir Puteh akan bertukar menjadi “Pasir Merah” sebanyak 12 kali dalam setahun,” katanya dalam entri terbarunya di blog http://shahbudindotcom.blogspot.my/.

Katanya, adakah UMNO mampu merampas kerusi Parlimen Pasir Puteh pada Pilihan Raya Umum akan datang dengan hanya mewajibkan ahlinya memakai baju merah setiap bulan.

” Apakah UMNO Pasir Puteh makin kuat kerana berbaju merah setiap 16 haribulan itu? Bolehkah ia memastikan menang dalam pilihanraya?

“Tetapi kesimpulan paling mudah, bak ungkapan kata popular Awie Wings – INI SEMUA POYO…,” katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers