Rakaman empat lelaki rompak kedai emas jadi viral

Rakaman empat lelaki rompak kedai emas jadi viral
Rakaman empat lelaki rompak kedai emas jadi viral

Empat lelaki bersenjatakan pistol dan penukul besi berjaya melarikan barangan kemas selepas merompak sebuah kedai emas di Jalan Medan Kurau 1, Chai Leng Park, Butterworth Pulau Pinang pada Selasa.

Berdasarkan maklumat, kejadian dikatakan berlaku kira-kira jam 11.34 pagi.

Gerak geri keempat-empat suspek itu telah dirakam oleh orang awam yang kemudian di muat naik ke internet untuk dikongsi di laman sosial dan turut disebar menerusi aplikasi Whatsapp.

Video berdurasi 1.08 minit yang tersebar itu menunjukkan seorang lelaki yang ditangannya memegang sepucuk pistol menunggu di luar kedai emas berkenaan sambil berjalan mundar mandir dipercayai sedang mengawal kehadiran polis.

Beberapa saat kemudian, tiga lagi rakannya meluru keluar dari kedai emas berkenaan dan keempat-empat suspek terbabit kemudian melarikan diri dengan menggunakan dua buah motosikal kapcai.

Sebelum itu, suspek yang memegang pistol telah melepaskan satu das tembakan ke udara dipercayai sebagai tanda amaran kepada orang ramai yang berada di sekitar kawasan berkenaan.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang, Datuk Zakaria Ahmad yang dihubungi Bernama mengesahkan kejadian itu.

Katanya, semasa kejadian, terdapat dua pekerja dan tiada pelanggan di kedai berkenaan.

Tambah beliau, tiga daripada lelaki terbabit yang memakai topeng dan topi keledar penutup muka penuh bersenjatakan tukul besi serta kayu besbol memasuki kedai dan memecahkan cermin pameran sebelum mengambil 10 dulang barang kemas.

“Polis akan mendapatkan rakaman CCTV untuk siasatan dan mengenal pasti keempat-empat lelaki terbabit.

“Polis turut melancarkan `Ops tutup’ untuk mengesan empat suspek terbabit yang dipercayai berusia lingkungan 20-an. Orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta supaya menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan,” ujarnya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers