Saifuddin terima surat tunjuk sebab, tunggu ilham jawab

Saifuddin terima surat tunjuk sebab, tunggu ilham jawab
Surat itu diterima pada 28 September dan beliau diberi tempoh 14 hari untuk menjawab.

Bekas Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Saifuddin Abdullah mengesahkan telah menerima surat tunjuk sebab daripada Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Surat tunjuk sebab itu berkenaan kehadirannya di majlis pelancaran gabungan baharu parti pembangkang, Pakatan Harapan pada 22 September lalu.

Beliau memaklumkan kepada FMT, surat tunjuk sebab itu bertarikh 22 September tetapi hanya menerimanya pada 28 September yang dihantar secara serahan tangan ke pejabatnya.

Saifuddin berkata, Ibu Pejabat UMNO memberikan tempoh 14 hari untuknya menjawab surat tunjuk sebab mengenai kehadiran di program itu.

“Saya sedang menunggu ilham untuk menjawab (surat tunjuk sebab),” katanya ringkas menerusi aplikasi WhatsApps.

Media melaporkan Pengerusi Lembaga Disiplin Parti, Tan Sri Megat Najmuddin Megat Khas berpendapat Saifuddin tidak melakukan sebarang kesalahan dengan menghadiri program pembangkang itu.

Ditanya pandangan Megat Najmuddin itu, Saiuddin menjawab;

“Tan Sri Megat seorang yang saya hormati, saya tak boleh komen kenyataan kerana saya telah menerima suart tunjuk sebab daripada Ku Nan (Tengku Adnan) selaku Setiausaha Agung UMNO (SUA).

Dalam masa lain, Saifuddin turut berkata surat tunjuk sebab itu tidak akan membataskan pergerakannya untuk terus aktif ke mana-mana majlis kerajaan mahupun pembangkang.

“Saya macam biasa. Surat itu tak membataskan apa-apa,” katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers