Selaras 74.3 meter persegi

KUALA LUMPUR: Keluasan semua 5,669 rumah kos rendah yang akan dibangunkan di Taman Ikan Emas, Cheras, diselaraskan kepada 74.3 meter persegi (800 kaki persegi).

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar (KWPKB), Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, sebelum ini pemilik yang mempunyai dua bilik (rumah asal) akan mendapat keluasan rumah baru 83.6 meter persegi (900 kaki persegi), manakala rumah asal satu bilik akan mendapat keluasan rumah baru 74.3 meter persegi.

Selaras 74.3 meter persegi, KUALA LUMPUR: Keluasan semua 5,669 rumah kos rendah yang akan dibangunkan di Taman Ikan Emas, Cheras, diselaraskan kepada 74.3 meter persegi (800 kaki persegi).

“Hasil perbincangan kementerian, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, pemaju dan wakil penduduk, keluasan rumah kos rendah yang bakal dibina di situ akan diseragamkan.

“Bagaimanapun, bagi 859 pemilik rumah yang sepatutnya mendapat keluasan rumah 83.6 meter persegi akan mendapat tambahan pampasan RM14,000 selain sebuah rumah baru,” katanya di sini, semalam.

Turut hadir dalam Mesyuarat Pembentangan Hasil Bancian Bagi Cadangan Pembangunan Semula Di Atas Tapak Pangsapuri dan Rumah kos Rendah Sri Johor, Sri Pulau Pinang, Sri Melaka dan Taman Ikan Emas di Bandar Tun Razak, semalam, ialah Ketua Setiausaha KWPKB, Datuk Adnan Md Ikshan dan Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Ahmad Phesal Talib.

Menurut Raja Nong Chik, pihaknya akan mengadakan sesi penerangan berperingkat kepada penduduk di kawasan terbabit bermula minggu depan mengenai perancangan pemaju.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers