Dua sahabat masuk penjara bersama

KOTA BHARU: Dua sahabat dipenjara tiga tahun oleh Mahkamah Majistret di sini, semalam, selepas mengaku salah memiliki wang tunai dan 30 harta curi milik seorang lelaki.

Awang Mohd, 25, dan Ahmad Azizul Mahmud, 21, mengaku di hadapan Majistret Mohd Fazaly Ali Mohd Ghazaly memiliki wang RM442 yang dicuri dan harta curi membabitkan 30 barangan, antaranya seunit pemprosesan komputer (CPU), monitor komputer, dua pembesar suara, tetikus dan sekotak barang kemas.

Dua sahabat masuk penjara bersama, KOTA BHARU: Dua sahabat dipenjara tiga tahun oleh Mahkamah Majistret di sini, semalam, selepas mengaku salah memiliki wang tunai dan 30 harta curi milik seorang lelaki.


, tiga jam tangan, pemutar skru, cermin mata, lampu suluh, sebilah parang dan kain pelekat milik Che Abd Hamid Che Hussin, 56.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu di Jalan Tok Guru, Jambatan Kampung Baung, Pengkalan Chepa, di sini, pada jam 10.45 pagi, 22 November 2012.


Mereka didakwa mengikut Seksyen 411 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama seksyen 34 kanun sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda jika sabit kesalahan.


Ahmad Azizul turut dipenjara tujuh bulan selepas mengaku bersalah gagal mengemukakan kad pengenalan kepada pegawai polis ketika ditahan.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers