Jalan buntu

KUALA LUMPUR: Permohonan hak penjagaan anak (hadanah) pelakon dan penerbit drama, A Aida yang sebelum ini menemui jalan buntu selepas proses sulh (rundingan) antara dia dan suaminya Deputi Superintendan Suffian Sulaiman tidak berjaya, ditetapkan untuk perbicaraan pada 28 Februari depan.

Pendaftar Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam menetapkan tarikh itu dengan dihadiri Aida yang diwakili peguamnya, Zulkifli Che Yong manakala Suffian tidak hadir dan hanya diwakili peguam Ismail Mohd. Mahkamah juga menetapkan 21 Januari ini sebagai tarikh sebutan untuk Suffian selaku defendan memfailkan pernyataan pembelaan.

Jalan buntu, KUALA LUMPUR: Permohonan hak penjagaan anak (hadanah) pelakon dan penerbit drama, A Aida yang sebelum ini menemui jalan buntu selepas proses sulh (rundingan) antara dia dan suaminya Deputi Superintendan Suffian Sulaiman tidak berjaya, ditetapkan untuk perbicaraan pada 28 Februari depan.


Sementara itu, di mahkamah berasingan, Hakim Syarie Mohd Amran Mat Zain di dalam kamarnya menetapkan 15 Januari ini sebagai tarikh sebutan untuk hujahan kedua-dua pihak bagi permohonan injunksi yang difailkan Suffian untuk mendapatkan perintah menghalang penerbit drama kontroversi Halimah Jongang itu daripada membuat kenyataan media berhubung masalah rumah tangga mereka.

Pada prosiding itu juga, Aida memasukkan afidavit jawapan kes itu. Pada 2 November lalu, Aida atau nama sebenarnya, Zaidah Awang, 41, memfailkan permohonan membubarkan perkahwinan secara fasakh terhadap Suffian yang juga Ketua Unit Perhubungan Korporat, Jabatan Logistik Bukit Aman di Pejabat Pendaftar Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan, di sini. Sebelum ini, Aida memfailkan permohonan bercerai secara baik mengikut Seksyen 47 Akta Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1984, tetapi menarik semula permohonan itu selepas proses perbincangan menemui jalan buntu.


Aida dan Suffian bernikah pada 20 April 2007 dan dikurniakan seorang anak lelaki berusia empat tahun, Muhammad Rahul.


Pelakon itu pernah bernikah dengan vokalis kumpulan Spring, Ameng atau nama penuhnya Wan Aminuddin Wan Ismail, 44, pada 1994 dan dikurniakan dua anak, Wan Az Aleesa, 16, dan Wan Azevanatassha, 11, sebelum bercerai pada 17 Disember 2004.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers