Pelaburan tidak wujud

KUCHING: Pejabat Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (PPDNKK) negeri mengakui skim pelaburan Skim Beras 1Malaysia tidak pernah wujud.

Skim itu dipercayai menggunakan beras 1Malaysia yang dikeluarkan sebuah kilang di Sejingkat sebagai produk jualan tanpa mendapat kebenaran dari PPDNKK Sarawak.

Pelaburan tidak wujud, KUCHING: Pejabat Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (PPDNKK) negeri mengakui skim pelaburan Skim Beras 1Malaysia tidak pernah wujud.


Pengarahnya, Wan Ahmad Uzir Wan Sulaiman berkata, pihaknya tidak pernah membenarkan mana-mana pihak menjual beras melalui kaedah pelaburan seperti yang didakwa berlaku dalam skim berkenaan.

“Kami tidak ada sebarang kaitan dengan skim ini kerana beras 1Malaysia dijual secara terbuka dan bukan sesuatu yang eksklusif dan dijual syarikat tertentu.


“Saya akan teliti laporan sebelum mengambil tindakan lanjut termasuk menyerbu syarikat terbabit,” katanya.


Semalam, seramai 12 pelabur yang kerugian lebih RM1.9 8 juta selepas menyertai skim itu bertindak membuat laporan di PPDNKK Sarawak selepas diminta berbuat demikian oleh Bank Negara Malaysia (BNM) cawangan Sarawak.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers