Satu kampung kena ‘kencing’

KUCHING: “Kami akan berusaha mendapatkan kembali wang yang dilesapkan itu walaupun separuh kerana ia sudah cukup asalkan dapat membayar semula pinjaman bank,” kata Tito Ball, 33, seorang daripada 12 mangsa penipuan pelaburan Skim Beras 1Malaysia yang membabitkan wang tunai lebih RM1.98 juta di Siburan, baru-baru ini.

Satu kampung kena ‘kencing’, KUCHING: “Kami akan berusaha mendapatkan kembali wang yang dilesapkan itu walaupun separuh kerana ia sudah cukup asalkan dapat membayar semula pinjaman bank,” kata Tito Ball, 33, seorang daripada 12 mangsa penipuan pelaburan Skim Beras 1Malaysia yang membabitkan wang tunai lebih RM1.98 juta di Siburan, baru-baru ini.


Menurut Tito, dia melabur RM334,420 dan dijangka menerima pulangan antara 50 dan 100 peratus daripada jumlah pelaburan, tetapi sejak Oktober lalu tidak menerima sebarang pembayaran.
“Usaha mengesan ejen berkaitan berusia 33 tahun sudah dijalankan, tetapi gagal, malah pelabur yang berkunjung ke rumah keluarga lelaki itu turut dihalau dan mendakwa tidak mencampuri urusannya.

“Kelmarin, laporan polis berkaitan kes ini dibuat di Balai Polis Simpang Tiga dan hari ini (semalam) kami membuat laporan kepada Bank Negara Malaysia (BNM) Cawangan Sarawak bagi mencari jalan penyelesaian terhadap kes ini,” katanya ketika ditemui di BNM, di sini semalam.


Seramai 12 penduduk Kampung Menjau, Batu 21, Jalan Kuching-Serian, di sini, hadir ke BNM, di sini, semalam untuk membuat laporan mengenai penipuan berkenaan, selain mendapatkan khidmat nasihat bagi menyelesaikan kes itu.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers