UiTM, UIAM juara debat antara universiti Cambridge

UiTM, UIAM juara debat antara universiti Cambridge
Kejayaan UiTM dan UIAM pada pertandingan debat dengan menewaskan beberapa buah universiti luar negara menunjukkan mereka mampu bersaing dengan universiti bertaraf antarabangsa

Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) muncul juara dalam pertandingan debat tahunan antara universiti Cambridge (Cambridge IV).

Menteri Pendidikan Tinggi, Datuk Seri Idris Jusoh yang gembira dengan kejayaan dua buah universiti berkenaan mengucapkan tahniah dan ucapan itu ditulis dalam catatan diFacebooknya pada Isnin.

“Tahniah kepada UiTM dan UIAM kerana muncul juara pada Pertandingan Debat Intervarsity Cambridge baru-baru ini,” katanya.

UiTM memenangi hadiah utama bagi pertandingan keseluruhan, sementara UIAM menjuarai kategori Bahasa Inggeris sebagai Bahasa Kedua (ESL), pada pertandingan yang diadakan selama dua hari mulai Jumaat lepas di Universiti Cambridge, United Kingdom.

UiTM diwakili Mohd Mifzal Mohd Murshid Kieron dan Jasmine Ho, kedua-duanya berusia 22 tahun.
UIAM diwakili oleh Ameera Natasha Moore, 22, dan Sara Rahim, 20, yang menewaskan Universiti Tel Aviv dari Israel serta Leiden A dan Leiden B, kedua-duanya dari Belanda.

Sebanyak 128 pasukan daripada pelbagai universiti termasuk Universiti Harvard, Universiti Oxford, London School of Economics, Universiti Toronto, Universiti Tel Aviv, Universiti Cornell dan Trinity College Dublin, menyertai pertandingan itu.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers