Isu Izzah, Jacel dimanipulasi untuk kepentingan politik

Isu Izzah, Jacel dimanipulasi untuk kepentingan politik
Tian menganggap tidak wajar memainkan isu kedaulatan dan politik negara dengan hanya mengaitkan kepada sekeping gambar.

Isu perjumpaan antara Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar dan Jacel H.Kiram, anak perempuan Sultan Sulu, Jamalul Kiram telah dimanipulasi untuk kepentingan politik.

Naib Presiden PKR, Tian Chua kesal dengan tindakan sesetengah pihak yang memainkan isu kedaulatan dan politik negara dengan hanya mengaitkan kepada sekeping gambar.

“Kita selalu pergi ke persidangan antarabangsa dan kita juga bergambar dengan pelbagai pihak.

“Seperti yang dijelaskan terlebih dahulu, Nurul Izzah hanya tetamu yang dijemput ke acara tersebut.

Kami sememangnya menyesal dan rasa tidak selesa justeru Izzah juga telah memohon maaf pada mangsa tragedi Lahad Datu ekoran kesilapan itu,” ujarnya kepada pemberita di Parlimen pada Isnin.

Dalam pada itu, Ahli Parlimen Batu itu juga mempersoal kertas putih siasatan pencerobohan Lahad Datu yang masih tidak didedahkan kepada rakyat.

“Perbicaraan terhadap pengganas kejahatan Lahad Datu telah dilakukan, tetapi sampai sekarang ia dibuat secara tertutup dan rakyat tidak tahu kisah sebenar,” ujarnya lagi.

Tian Chua juga bersedia memberikan kerjasama penuh kepada pihak polis sekiranya dipanggil berhubung isu tersebut.

“Kita tunggu, sehingga ini saya belum mendapat sebarang maklumat. Kita tiada pilihan di negara ini, kalau dipanggil kena datang, kalau tidak datang kena tangkap.

“Kalau dipanggil saya terpaksa kerjasama. Jika saya enggan saya terpaksa berdepan waran tangkap untuk masuk lokap,” ujarnya lagi.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers