SPRM tetapkan tarikh jumpa Jho Low

SPRM tetapkan tarikh jumpa Jho Low
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, enggan mendedah dengan lebih lanjut kerana tidak mahu ia menjejaskan siasatan yang sedang dibuat terhadap syarikat SRC International.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telahpun menghubungi peguam jutawan yang dikaitkan dengan skandal SRC International, Low Taek Jho atau Jho Low bagi menetapkan tarikh untuk dirakam percakapannya.

Mengulas mengenainya, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Paul Low Seng Kuan enggan mendedahkannya dengan lebih lanjut kerana tidak mahu ia menjejaskan siasatan yang sedang dibuat terhadap syarikat SRC International.

Paul Low juga menjelaskan berdasarkan pembahagian tugas yang telah dibuat Peguam Negara, SPRM menumpukan siasatan terhadap syarikat itu dan ia tidak akan menyentuh 1MDB.

“Siasatan 1MDB adalah di bawah bidang kuasa Polis Diraja Malaysia (PDRM),” katanya.

Paul Low berkata demikian ketika menjawab pertanyaan lisan Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi yang bertanyakan adakah SPRM akan menangkap Jho Low untuk membantu siasatan mengenai kontroversi kewangan 1MDB.

Sebelum ini, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, polis tidak dapat mengesan Jho Low kerana hingga kini tiada siasatan yang dibuat terhadap jutawan yang berasal dari Pulau Pinang itu.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers