Izzah boleh didakwa menderhaka – KPN

Izzah boleh didakwa menderhaka – KPN
Polis kecewa dengan perbuatan Nurul Izzah dan memandang perkara itu sebagai serius walaupun dia telah menyatakan kekesalan.

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar boleh didakwa atas tuduh menderhaka susulan tersebarnya gambar dia bersama Puteri Sultan Sulu, Jacel Kiram dalam satu majlis pada 9 November lalu.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, beliau memandang serius perkara itu walaupun Ahli Parlimen Lembah Pantai itu telahpun meminta maaf dan kesal dengan apa yang berlaku.

“Sebagai ketua pasukan polis, saya kecewa dengan tindakan dia. Daripada gambar itu, ia tidak kelihatan seperti satu kebetulan. Ia gambar aksi,” katanya yang dipetik Malaysian Insider.

Khalid berkata, Izzah boleh disiasat mengikut Seksyen 124 Kanun Keseksaan kerana menderhaka.
“Walaupun dia telah meminta maaf tetapi ia dua perkara berbeza,” katanya yang dilapor berkata.

Izzah telah menyatakan kesal dengan gambar itu kerana menimbulkan kemarahan ahli keluarga pasukan keselamatan negara yang terbunuh ketika pencerobohan di Lahad Datu.

Katanya, dia tidak pernah dengan Jacel Kiram dan semua tetamu yang hadir dalam majlis itu ditentukan oleh pihak penganjur.

10 anggota pasukan keselamatan dan dua orang awam terbunuh dalam pencerobohan kumpulan bersenjata di Lahad Datu pada 2013.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers