Tian Chua dalang pertemuan Izzah, Jacel – Zahid Hamidi

Tian Chua dalang pertemuan Izzah, Jacel – Zahid Hamidi
Tian Chua juga bertanggungjawab mengendali secara halus apa yang dipanggil sebagai 'Kesultanan Sulu' yang kononnya mahu menuntut semula wilayah kesultanan itu hingga ke Sabah.

Naib Presiden PKR Tian Chua didakwa menjadi dalang di sebalik pertemuan Nurul Izzah Anwar dengan Jacel H.Kiram, anak perempuan Sultan Sulu, Jamalul Kiram.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, Tian Chua telah mempergunakan Nurul Izzah dengan merancang pertemuan tersebut.

“Tian Chua adalah adalah orang di sebalik pertemuan iaitu individu yang telah mengatur pertemuan itu.

“Sebelum ini, Tian Chua juga bertanggungjawab mengendali secara halus apa yang dipanggil sebagai
‘Kesultanan Sulu’ yang kononnya mahu menuntut semula wilayah kesultanan itu hingga ke Sabah,” dakwa Zahid ketika ditemui pemberita selepas Forum Ekonomi Peringkat Tinggi Malaysia-China pada Isnin.

Mengulas lanjut, beliau memberi amaran kepada Ahli Parlimen Batu itu supaya berhati-hati dalam mengatur program pemimpin PKR kerana tindakan tersebut boleh menggugat kedaulatan negara.

“Ini bukan soal jenayah, ini soal maruah rakan, soal kedaulatan negara,

“Kita boleh berbeza pendapat, kita boleh meraikan perbezaan pandangan tetapi soal kedaulatan negara atau soal maruah negara, tiada kompromi ke atasnya,” katanya.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers