Tidak wajar termakan pujuk rayu Obama

Tidak wajar termakan pujuk rayu Obama
Amerika tidak wajar dijadikan contoh dalam pengurusan ekonomi kerana negara itu pernah mencatat hutang negara paling tinggi di dunia.

Malaysia tidak harus mempunyai alasan untuk termakan pujuk rayu Presiden Amerika Syarikat (US) Barack Obama berhubung Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA).

Ketua Lajnah Antarabangsa Dewan Ulama Pas Pusat, Muhammad Ismi Mat Taib berkata, Amerika bukanlah negara yang layak dijadikan contoh dalam pengurusan ekonomi, malah, negara itu pernah mencatat hutang negara paling tinggi di dunia.

“Atas alasan apakah pujuk rayu musuh utama keamanan dunia ini perlu dimakan oleh pemimpin di Malaysia?

“Tidakkan ada secubit rasa sedih akibat nasib yang menimpa umat Islam angkara Amerika dan sekutu?

“Apakah jaminan kerjasama perdagangan ini akan mendatangkan keuntungan buat negara khususnya rakyat, ketika Obama menjamin akan berlakunya kenaikan harga ubat, bahkan sudah tentu pelbagai kenaikan harga akan terpaksa dihadapi oleh rakyat?,” soalnya yang dipetik dari portal harakahdaily.net.

Tambah Muhammad Ismi lagi, rundingan yang dilakukan itu bukan sahaja mencemarkan kedaulatan negara bahkan, turut menjejaskan kestabilan ekonomi rakyat.

Katanya, perkara lain yang akan menjadikan ia lebih kritikal ialah apabila umat Islam sendiri telah menyaksikan kekejaman dan kezaliman Amerika apabila melakukan penindasan atas nama keamanan.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers