Teliti kenyataan kesal Nurul Izzah sebelum diterima-Ismail Sabri

Teliti kenyataan kesal Nurul Izzah sebelum diterima-Ismail Sabri
Pelbagai aspek perlu diteliti sebelum kenyataan yang dibuat Ahli Parlimen Lembah Pantai itu diterima.

Rasa kesal yang diluahkan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar ekoran pertemuannya dengan waris kesultanan Sulu, Jacel Kiram, tidak boleh diterima dengan mudah.

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri berkata, ia perlu diambil kira kerana dikhuatiri akan menjadi ikutan pihak lain.

“Sepatutnya Nurul Izzah sedar lebih awal lagi, ia adalah satu kesalahan dan permohonan maaf itu tidak boleh kita terima dengan mudah sebab ia akan beri isyarat yang tidak bagus pada pihak lain dan mereka berkemungkinan akan membuat kesilapan yang sama,” katanya yang dipetik daripada BNBBC.

Jelas Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah itu lagi, perbuatan Nurul Izzah menunjukkan dia tidak sensitif dengan perasaan rakyat Sabah dan waris anggota keselamatan yang terkorban dengan penceroboh pengganas Sulu di Lahad Datu, dua tahun lalu.

“Bagi saya bertemu dengan salah seorang anggota yang mengisytiharkan perang ke atas Malaysia ini sebagai satu tindakan penderhakaan kepada negara yang boleh diambil tindakan di bawah Akta Pencegahan Keganasan (POTA) dan Kanun Keseksaan kerana mengisytihar perang terhadap Yang di-Pertuan Agung,” katanya yang juga Ahli Parlimen Bera.

Ismail memberikan reaksi itu selepas Nurul Izzah menyatakan kekesalannya berhubung penyebaran gambarnya dan menegaskan tidak pernah berkenalan dengan wanita itu.

Katanya, Jacel merupakan salah seorang daripada 15 tetamu yang dijemput penganjur program, iaitu Majlis Hal Ehwal Filipina dan Institut Asia untuk Demokrasi, Pejabat Datuk Bandar Manila dan Pejabat Naib Presiden Filipina.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers