Bantahan UMNO cawangan : Zahid dapat ‘cium’ dalang

Bantahan UMNO cawangan : Zahid dapat ‘cium’ dalang
Tindakan 34 cawangan itu tidak mengugatkan kedudukan Najib kerana ia tidak mewakili 21,000 UMNO cawangan di seluruh negara.

Rancangan 34 UMNO cawangan di seluruh negara untuk mengadakan bantahan besar-besaran bagi mendesak Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak didalangi pihak tertentu.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, beliau dapat ‘mencium bau’ mereka yang berada di belakang perbuatan itu.

“Saya merasakan bahawa ada dalang yang telah menggunakan 34 ketua cawangan ini, bukan saya tuduh tetapi sebagai salah seorang Naib Presiden UMNO ‘mencium bau’ dalang-dalang yang mencampuri soal ini (desak Najib letak jawatan) untuk melakukan desakan,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Forum Peringkat Tinggi Malaysia-China pada Isnin.

Mengulas lanjut, Zahid berkata, tindakan 34 cawangan berkenaan tidak akan mengugatkan kedudukan Najib sebagai Presiden Parti UMNO, kerana jumlah tersebut tidak mewakili 21,000 UMNO cawangan di seluruh negara.

“Perlu kita ketahui 21,000 cawangan UMNO seluruh negara, bukan kita mahu perkecilkan tindakan yang dilakukan oleh mereka,” katanya.

Sehubungan itu, beliau mengingatkan dalang berkenaan supaya berhenti mempengaruhi UMNO cawangan yang lain sebaliknya bertindak mengunakan cara yang betul untuk membuat kritikan.

“Saya tidak berhasrat untuk menghentak hati mana-mana pihak tetapi UMNO hidup dan terus releven. Perkara ini harus dihormati oleh semua ahli dan kepimpinan UMNO,” katanya.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers