Najib, UMNO ‘kepanasan’ rakyat tolak penjelasan RM2.6 bilion

Najib, UMNO ‘kepanasan’ rakyat tolak penjelasan RM2.6 bilion
Ahli UMNO sendiri termasuk Muhyiddin Yassin mempertikai
penjelasan yang diberikan kerajaan berhubung wang
yang dikatakan sumbangan derma oleh kerajaan Arab Saudi itu.

UMNO dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak jelas ‘kepanasan’ apabila rakyat menolak pelbagai alasan yang diberikan berhubung wang derma RM2.6 bilion, kata Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Katanya, bukan sahaja rakyat tidak mempercayai, malah ahli UMNO sendiri termasuk Timbalan Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin mempertikaikan penjelasan yang diberikan kerajaan.

Katanya, tidak hairan apabila tiba-tiba muncul satu teori konspirasi bahawa wujudnya plot untuk menggulingkan Perdana Menteri oleh seorang pemimpin UMNO seperti yang dinyatakan oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi.

“Menimbulkan watak misteri ini adalah sebahagian ciri-ciri kepakaran UMNO dalam mengalihkan perhatian rakyat.

“Jika Muhyiddin yang mempertikaikan Najib di majlis penerangan UMNO dapat diturunkan daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri, bukankah pelik UMNO dan Zahid masih tidak bertindak kepada watak misteri tersebut?,” katanya dalam kenyataan pada Isnin.

Tambah Tuan Ibrahim, perkara ini diperkuatkan lagi dengan pendedahan Pengarah Komunikasi Strategik BN, Datuk Abdul Rahman Dahlan yang menyatakan Najib terpaksa menyingkirkan orang setelah Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali menyatakan kemunculan deraf kertas pertuduhan boleh menjadi plot mengaitkan Najib dengan jenayah.

“Rakyat diminta terus berwaspada dan dialihkan pandangan daripada masalah sebenar yang melanda negara.

“Teruskan tekanan agar kebenaran akan keluar akhirnya dalam isu 1MDB dan juga derma RM2.6 bilion yang telah menjejaskan keyakinan dunia terhadap ekonomi dan kepimpinan negara,” katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers