Aman Nassim: Tak kejar glamor

Aman Nassim: Tak kejar glamor
Aman Nassim

Aman Nassim: Tak kejar glamor


NAMA Aman Nassim,24, barang kali masih janggal dalam dunia hiburan tanah air. Bagaimanapun, anak jati Johor Bahru ini semakin giat berusaha \ menempa nama sebagai aktor yang disegani.

Bermula dengan teater, bekas pelajar Diploma Teater, Akademi Seni Kebangsaan (Aswara), ini kemudiannya mencuba nasib di layar kaca dengan membintangi drama 'Mistik Alam Hitam' (2010) arahan Rashid Sibir. 

Nasib menyebelahinya, apabila bakatnya turut dipandang pengarah dan penerbit lain setelah ditawarkan beraksi untuk beberapa drama popular seperti Sebenarnya Aku Isteri Dia, Kerana Sarah, Derhaka Seorang Madu dan Fira Ayuni.

“Saya memang minat berlakon sejak kecil lagi. Sebab itu juga saya mengambil pengajian di Aswara. Malah tak pernah terlintas pun nak mengejar glamor atau wang semata-mata.

“Alhamdulillah... keluarga saya sangat memahami dan tidak menghalang untuk saya mengejar cita-cita dalam dunia seni,” katanya.

Akui masih baru dalam dunia seni, Aman berkata dia sanggup belajar dari bawah dan tidak memilih watak.

“Saya tidak kisah memegang watak apa sekalipun, asalkan ia mampu menyerlahkan bakat lakonan saya.

"Kalau boleh, saya nak jadi pelakon yang versatil dan dan terikat dengan satu-satu watak saja," katanya yang pernah membintangi watak antoganis dalam filem Psiko Pencuri Hati.

Sertai Liga Lawak Superstar

Bercerita lanjut mengenai dirinya, Aman berkata, pengalamannya di pentas teater banyak membantunya menjadi pelakon yang lebih baik.

“Sebenarnya teater lebih sukar berbanding drama atau filem kerana terikat dengan tempoh tertentu.

“Kita harus peka dengan setiap langkah kerana ia berlaku secara berterusan. Sebaliknya dalam drama pengarah yang akan yang akan menentukan lakonan kita,” katanya yang pernah menjayakan teater Rompakan Bersenjata arahan Aloy Paradoks tahun lalu.

Dalam perkembangan lain, Aman berkata dia kini sibuk dengan program realiti Liga Lawak Superstar yang hanya berbaki 11 episod lagi.

Bersama dengan komedian terkenal, Hamdan dan Amyza Aznan dalam kumpulan Derhaka Seorang Cinderella, Aman berkata dia tetap rasa gembira kerana dapat menyertai program itu.

“Walaupun kumpulan kami mendapat kedudukan tercorot pada minggu pertama dan kedua bagi kumpulan A, namun kami tidak mahu menyerah kalah.

“Ia baru dua minggu dan kami masih mempunyai dua minggu lagi untuk berlatih. Biarpun ia percubaan pertama saya untuk lawak tetapi saya tidak layak digelar pelawak,” katanya.

Comments

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers