Ibrahim Ali pelawa Melayu kecewa sertai Perkasa

Ibrahim Ali pelawa Melayu kecewa sertai Perkasa
Orang Melayu sudah hilang kepercayaan kepada UMNO serta
Pas dan nasib semakin terumbang-ambing dan
tidak menentu manakala perpecahan makin parah.

Datuk Ibrahim Ali mempelawa orang Melayu dan Islam yang kecewa serta memilih untuk tidak berparti supaya menyertai pertubuhan bukan kerajaan (NGO). Perkasa.

Katanya, Perkasa boleh dijadikan tempat mencari ketenangan di samping sama-sama mengembeling tenaga demi memartabat dan mengukuhkan perpaduan agama, bangsa dan negara.

“Selepas 58 tahun merdeka, orang Melayu sudah hilang kepercayaan kepada UMNO dan Pas. Nasib orang Melayu Islam semakin terumbang-ambing dan tidak menentu manakala perpecahan makin parah.

“UMNO menghadapi krisis kepemimpinan yang amat parah sehingga Timbalan Presidennya dipecat daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Pas pula menghadapi dilema yang sama dengan kewujudan Islam ulama dan ada Islam progresif,” katanya pada Majlis Perasmian Persidangan Khas Tahunan 2015 Perkasa Parlimen Kuala Kangsar pada Ahad.

“Masa terbuang begitu saja akibat krisis kepimpinan yang pasti memberi kesan buruk kepada bangsa Melayu dan kaum Bumiputera pada masa akan datang. Ia juga memalukan Melayu dan umat Islam,” katanya lagi.

Dalam masa sama, Ibrahim juga menyarankan supaya ahli Perkasa mesti berani dan jangan gentar mempertahankan asas Perlembagaan Negara.

“Bangsa Melayu sudah banyak bertolak ansur dan jangan cuba nak pijak kepala bangsa yang mewarisi zuriat Tok Jangut, Mat Kilau, Datuk Bahaman, Datuk Sagor, Rusli Dobi dan ramai lagi.

“Mutakhir ini sudah ada beberapa kerat orang Melayu yang berpelajaran tapi tidak cerdik menyertai DAP termasuk anak-anak Melayu muda. Fenomena ini berlaku kerana Melayu sudah hilang kepercayaan kepada pemimpin Melayu sendiri yang dilihat korup dan hipokrit,” katanya.

Justeru, beliau merayu agar orang Melayu tidak ambil mudah pergolakan politik yang sedang berlaku kerana ia boleh menggagalkan masa depan bangsa itu sendiri.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers