Ramesh Rao gesa TPM dedah perancang komplot

Ramesh Rao gesa TPM dedah perancang komplot
Pentadbiran Najib Tun Razak akan tergugat dan terganggu jika
perancang komplot menggulingkan kerajaan itu dibiarkan berleluasa.

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi digesa supaya mengemukakan bukti dan perancang yang terlibat mahu menggulingkan kerajaan melalui cara tidak demokratik.

Pengerusi Persatuan Minda Sosial Prihatin (PMSP), Ramesh Rao berkata, jika dibiarkan perancang itu berleluasam, ia akan menggugat dan menganggu pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Kita mahu Zahid mengemukakan bukti siapa dalang dan siapa perancang. Kita tak mahu tahu siapa yang akan terlibat.

“Tapi kita mahu perancang..perancang adalah amat penting dalam ini sebab jika kita biarkan ia akan menggugat dan mengganggu pentadbiran Najib,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya pada Isnin.

Ramesh menambah, dakwaan Zahid bahawa wujudnya rancangan untuk menggulingkan kerajaan akan menyebabkan Perdana Menteri sukar untuk membuat kerja.

“Biarlah ini jadi kali terakhir.

“Jangan takut, jangan gusar..biarlah dia orang terulung ke, orang tersohor ke, itu kita tak peduli yang penting demi keamanan negara,” katanya.

Sabtu lalu, Zahid mendakwa seorang tokoh besar UMNO dikenal pasti sebagai dalang utama kepada gerakan menggulingkan kerajaan melalui cara tidak demokratik iaitu menerusi undi tidak percaya di Parlimen dengan sokongan Ahli Parlimen pembangkang.

Katanya, pihak berkuasa berjaya mengesan segala tindak-tanduk kumpulan terbabit yang ketika ini sedang dalam proses menyiapkan akuan bersumpah (SD).

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers