Pembangkang sangkal kewujudan Akuan Bersumpah

Pembangkang sangkal kewujudan Akuan Bersumpah
Pemimpin pembangkang nafi kenyataan Zahid dan mempersoal dakwaan yang ditimbulkannya

Beberapa Ahli Parlimen daripada pembangkang menafikan wujudnya gerakan pihak tertentu bagi mendapatkan Akuan Bersumpah bagi menjatuhkan Perdana Menteri Datukk Seri Mohd Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri.

Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar berkata, menjelaskan beliau sendiri tidak mengetahui isu seperti yang didakwa oleh Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

“Saya baru tahu apabila awak (wartawan) beritahu saya mengenai berita ini.
“Saya langsung tidak mempunyai apa-apa maklumat mengenai hal ini,” katanya, yang dipetik daripada Sinar Harian Online.

Kenyataan yang sama turut dikongsi Ahli Parlimen Rasah, Teo Kok Seon yang menjelaskan dia tidak didatangi mana-mana pihak untuk membincangkan perkara itu.

“Ini adalah satu berita baru. Saya juga ingin tahu, Ahli Parlimen mana yang melakukan perkara ini,” katanya kepada portal itu.

Sementara itu, Ahli Parlimen Bukit Katil, Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata, dakwaan yang dilakukan oleh Zahid Hamidi itu adalah tidak benar.

“Saya ingin tegaskan bahawa sebagai ahli parlimen, kita mengangkat sumpah untuk mempertahankan prinsip demokrasi yang digariskan dalam Perlembagaan,” katanya.

Mereka memberikan reaksi berkenaan, susulan kenyataan Zahid pada Sabtu yang mendedahkan terdapat konspirasi di kalangan pembangkang, Barisan Nasional (BN) dan UMNO sendiri untuk menyingkirkan Najib.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers