W.Va. pribumi mendapat perhatian Hillary Clinton

CHARLESTON, W.Va. - Selepas hanya seminggu selebriti Internet, Parkersburg asli Adam Smith berakhir popular beliau "Teks dari Hillary" laman web.

Smith dan pengasas bersama Stacy Lambe memutuskan bahawa selepas keluar menjerit dari ahli senama tapak kabinet AS, tidak ada tempat untuk pergi tetapi ke bawah.

Menurut pos Rabu mengumumkan penutupan tapak, "Teks dari Hillary" (textsfromhillaryclinton.tumblr.com) menerima 83.000 saham di Facebook dan mendapat 8.400 pengikut Twitter.

Laman ini juga telah diketengahkan di dalam pelbagai berita, termasuk mengangguk dari New York Times kolumnis Maureen Dowd.



Tidak buruk bagi tapak minggu-lama dengan 32 posts.

"Ia adalah satu minggu gila," kata Smith.

W.Va. pribumi mendapat perhatian Hillary Clinton


Smith, 29, seorang pengarah komunikasi untuk kumpulan kewangan kempen Kempen dasar awam, yang dicipta "Teks dari Hillary" seminggu yang lalu selepas berbual dengan Lambe di bar Washington, DC,.

Pada satu ketika, perbincangan mereka beralih kepada gambar yang diambil oleh Reuters dan Masa Majalah Hillary Clinton pada pesawat C-17 menuju ke Syria. Gambar-gambar yang menunjukkan setiausaha negeri AS memakai cermin mata hitam gelap dan menghantar mesej teks.

"Foto dari Oktober atau November, tetapi semua orang yang tiba-tiba telah menampalkannya di Facebook. Kami bercakap tentang gambar itu dan betapa hebatnya," kata Smith.

Pasangan itu memutuskan untuk menggunakan foto untuk laman Internet yang memaparkan perbualan mesej teks dibayangkan antara Madame Setiausaha dan lain-lain pegawai tertinggi.

"Kami fikir ia hanya akan menjadi satu jenaka antara kami berdua," kata Smith.

Beberapa permohonan adalah dari Lambe dan Smith, manakala yang lain telah diserahkan oleh peminat tapak. Pos awal mengenai "Teks dari Hillary" menunjukkan Presiden Obama menghantar mesej teks.

"Hei HIL, watchu doin?" Presiden kononnya teks.

"Running dunia," Clinton respons.

Satu jawatan baru-baru ini menunjukkan pengasas Facebook Mark Zuckerberg, yang dikenali untuk almari pakaian lelaki frat beliau, menghantar mesej teks semasa melintas jalan.

"Meneka apa yang saya hanya membeli!" jutawan meminta, merujuk pengambilalihan Facebook Instagram foto perkhidmatan perkongsian.

"Satu shirt dengan kolar besar budak?" Clinton teks kembali.

Rupa-rupanya, beberapa orang yang sangat penting juga menikmati jenaka.

Staffer dari pejabat Clinton melalui e-mel Smith pada hari Isnin untuk mengatakan setiausaha tersayang tapak. E-mel termasuk penyerahan Clinton sendiri untuk laman web ini dan menjemput lelaki itu kepada Jabatan Negara bagi mesyuarat yang singkat.

"Kami berkata, 'Ini tidak boleh menjadi nyata,'" kata Smith.

Mereka menolak e-mel sehingga kakitangan menulis kembali untuk bertanya mengapa jawatan Clinton tidak berada di tapak lagi.

Pada hari Selasa, Lambe dan Smith mendapati diri mereka di Jabatan Negara. Pejabat Clinton, secara semula jadi, adalah di tingkat atas.

"Suite beliau adalah lebih selamat daripada yang lain bangunan, yang tidak masuk akal. Kami terpaksa memberi telefon bimbit kami. Mereka berkata, 'Hidupkan telefon bimbit anda dan tangan mereka kepada kami," kata Smith.

"Dia keluar dan berjabat tangan kami, berkata berapa banyak dia disayangi tapak. Ia adalah sangat ringkas .. s. Kerana dia adalah setiausaha negeri dan mempunyai yang lebih baik perkara yang perlu dilakukan daripada bertemu dengan dua lelaki dari Internet."

Walaupun mesyuarat adalah ringkas, Smith dan Lambe kiri dengan cenderahati pilihan: salinan eksklusif yang ditandatangani penghantaran ke tapak Clinton, dan gambar Clinton dengan sepasang.

Smith berkata ia adalah idea Clinton untuk bergambar.

"Saya mahu berbuat demikian, tetapi saya tidak akan meminta," katanya.

Pukulan menunjukkan dia dan Lambe menghantar mesej di telefon bimbit manakala setiausaha cawan untuk kamera mereka. Pengawal keselamatan memberikan kembali telefon sepasang untuk gambar - dan kemudian segera membawa mereka jauh lagi.

Smith berkata bahawa mesyuarat ringkas dengan Clinton mendorong beliau dan keputusan Lambe untuk menamatkan "Teks dari Hillary." Mereka memutuskan ia adalah lebih baik untuk membakar keluar daripada pudar jauh, sebagai Neil Young pernah meletakkan ia.

"Apabila kamu bertemu dengan orang yang meme anda adalah kira-kira, anda telah mencapai puncak anda. Kita tidak mahu menjadi musim kesembilan Seinfield," katanya. Perkataan "meme" telah datang untuk maksud sesuatu yang lucu yang merebak di Internet.

Kemasyhuran Internet Smith mungkin tidak pudar begitu cepat, bagaimanapun. Beliau berkata ibu bapa yang masih hidup di Parkersburg, amat teruja.

"Saya pasti mereka telah dipanggil semua orang yang mereka tahu," katanya.

Smith membesar di Parkersburg dan lulus dari Parkersburg High School Selatan sebelum meninggalkan kolej di North Carolina. Beliau berpindah ke Washington, DC, selepas kolej dan telah bekerja untuk Kempen Awam sejak 2006.

Beliau berkata, dia menjadi seorang peminat Clinton untuk jangka masa yang panjang.

"Saya fikir dia adalah besar. Beliau adalah salah satu yang orang beberapa dalam pentadbiran yang telah tidak mempunyai untuk menangani dengan yang up dan turun pada pentadbiran. Rasa penghargaan kepada beliau dan itu kerja yang dia lakukan," beliau berkata.

Seperti untuk kerjanya, Smith berkata dia akan gembira untuk mempunyai masa lapang beliau kembali. Beliau berkata bahagian paling sukar "Teks dari Hillary" telah tidak datang dengan jenaka. Yang menghairankan cukup, ia adalah sukar untuk mencari gambar-gambar orang yang kuat memegang telefon bimbit.

Smith berkata yang dia mahu lakukan lebih banyak catatan memaparkan lain-lain pemimpin wanita yang ketara seperti Nancy Pelosi dan Madeleine Albright tetapi tidak dapat mencari gambar yang sesuai.

"Saya menghabiskan cara terlalu banyak masa cuba untuk mencari gambar-gambar ini," katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers