Pegawai Penguatkuasa mengesahkan kematian bintang muzik Mexico

MEXICO CITY - Jenni Rivera, penyanyi California lahir yang meningkat melalui kesukaran peribadi untuk menjadi superstar dipuja oleh berjuta-juta dalam genre didominasi lelaki muzik Mexico-Amerika, telah disahkan mati dalam nahas kapal terbang di utara Mexico, Keselamatan Pengangkutan Kebangsaan Lembaga mengesahkan Isnin.

Rivera, 43, memulakan kerjaya bekerja di pejabat label muzik kecil Mexico bapanya di Long Beach, California berbakat dengan suara yang kuat, penuh perasaan, dia merekodkan album pertama beliau, "Chacalosa," pada tahun 1995. Ia adalah hit, dan dia mengikutinya dengan dua album bebas yang lain, salah satu penghormatan untuk dibunuh Mexico-Amerika penyanyi Selena yang membantu mengembangkan berikut beliau.

Pada akhir tahun 90-an, beliau memenangi kontrak utama label dan membina pengikut setia pada kedua-dua belah sempadan AS-Mexico.

Pegawai Penguatkuasa mengesahkan kematian bintang muzik Mexico


The Associated Press
Seorang wanita menyesuaikan bunga di depan lilin dan gambar-gambar yang dipaparkan dalam penghormatan kepada penyanyi Jenni Rivera di Plaza Mexico pusat membeli-belah di Lynwood, California, awal Isnin

Seorang ibu lima anak dan nenek dua, wanita yang dikenali sebagai "Diva de la Banda" telah dikenali untuk bercakap terus terang tentang perjuangan beliau untuk memberi kehidupan yang baik kepada anak-anaknya walaupun satu siri halangan.

Beliau baru-baru ini bercerai dari suami ketiga beliau, pernah ditahan di lapangan terbang Mexico City dengan puluhan ribu dolar dalam bentuk wang tunai, dan dia secara terbuka meminta maaf selepas abangnya diserang peminat mabuk yang secara lisan menyerang beliau pada tahun 2011.

Keterbukaan beliau mengenai masalah peribadi beliau mencintai beliau untuk berjuta-juta di Amerika Syarikat dan Mexico.

"Saya sama seperti orang awam, sebagai peminat saya," katanya kepada The Associated Press dalam satu temu bual pada Mac lepas.

Rivera telah secara meluas dianggap mati sejak bangkai pesawat beliau, juga membawa enam rakan-rakan dan rakan-rakan, telah ditemui Ahad.

NTSB menghantar satu pasukan untuk membantu pihak berkuasa Mexico dengan penyiasatan. NTSB jurucakap Keith Holloway mengatakan pihak berkuasa penerbangan Mexico telah mengesahkan kematian Rivera kepada NTSB.

Ibu bapanya Mexico yang telah berhijrah ke Amerika Syarikat. Dua saudara lima, Lupillo dan Juan Rivera, juga terkenal penyanyi muzik grupero.

Beliau belajar pentadbiran perniagaan dan secara rasmi memulakan kerjaya di tempat kejadian muzik pada tahun 1995 dengan pengeluaran album, beliau "Chacalosa." Disebabkan kejayaan, beliau mencatatkan dua album yang lebih bebas, "We Are Rivera" dan "Selamat tinggal kepada Selena."

Pada akhir tahun 1990-an, Rivera telah ditandatangani oleh Sony Music dan dibebaskan dua lagi album. Kejayaan meluas datang apabila beliau menyertai Fonovisa dan merilis album 2005 beliau bertajuk "Partier, derhaka dan berani."

Beliau juga seorang pelakon, muncul dalam filem indie "anak kuda betina Brown," yang telah ditunjukkan di Festival Filem Sundance, sebagai ibu dipenjarakan anak kuda betina Brown.

Beliau penggambaran musim ketiga "Saya suka Jenni," yang diikuti kerana beliau berkongsi detik-detik istimewa dengan anak-anaknya dan kerana dia melawat melalui Mexico dan Amerika Syarikat. Beliau juga mempunyai realiti menunjukkan: "Jenni Rivera Presents: Chiquis dan Raq-C". Chiquis 'n Kawalan "dan anak perempuannya

Pada tahun 2009, beliau telah ditahan di lapangan terbang Mexico City apabila dia mengisytiharkan $ 20,000 dalam bentuk wang tunai tetapi benar-benar membawa $ 52,167. Beliau telah dibawa ke dalam jagaan. Beliau berkata ia adalah satu kesilapan yang tidak bersalah dan pihak berkuasa memberikannya manfaat keraguan dan dibebaskan.

Pada tahun 2011, Juan abangnya diserang peminat mabuk di pameran yang popular di Guanajuato. Dalam menghadapi kritikan berat di kalangan peminat beliau dan di rangkaian sosial, Rivera terbuka memohon maaf atas insiden semasa konsert di Mexico City, memberitahu peminat beliau: "Terima kasih kerana menerima saya kerana saya, dengan kemuliaan dan kecacatan saya."

Pada hari Sabtu malam, Rivera telah diberi konsert sebelum beribu-ribu peminat di Monterrey. Selepas konsert itu, dia memberikan satu sidang akhbar di mana beliau bercakap mengenai keadaan emosi beliau berikutan perceraian baru-baru ini beliau dari bekas Major League Baseball periuk kera Esteban Loaiza, yang bermain untuk pasukan termasuk New York Yankees dan Los Angeles Dodgers.

"Saya tidak boleh mendapatkan terperangkap dalam negatif kerana yang memusnahkan anda. Mungkin cuba untuk bergerak dari masalah saya dan memberi tumpuan kepada positif adalah yang terbaik yang boleh saya lakukan. Saya seorang wanita seperti mana orang lain, dan hodoh perkara berlaku kepada saya seperti mana-mana perempuan lain, "katanya pada malam Sabtu. "Berapa kali saya telah jatuh ke bawah adalah beberapa kali saya telah mendapat."

Rivera telah diumumkan pada bulan Oktober bahawa dia menceraikan Loaiza selepas dua tahun perkahwinan.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers