DJ di sebalik penipuan kehamilan diraja memberikan wawancara TV awam pertama

SYDNEY - Mereka mengatakan mereka dijangka hang-up dan beberapa ketawa. Sebaliknya, DJ Australia di sebalik panggilan telefon penipuan ke hospital London mana Duchess hamil Cambridge sedang dirawat amat apologetik Isnin kerana mereka menyifatkan bagaimana jenaka mereka akhirnya pergi terlalu jauh.

Panggilan telefon - di mana mereka menyamar sebagai Ratu Elizabeth II dan Putera Charles - pergi melalui, dan siaran stesen mereka dan walaupun dicanang-canangkan maklumat sulit yang diterima. Apa jua kebanggaan telah terdapat lebih penipuan telah dipadamkan oleh kemarahan orang ramai di seluruh dunia selepas kematian Jumaat Jacintha Saldanha, jururawat pertama mereka bercakap kepada.

"Tidak minit yang pergi oleh itu kita tidak fikir tentang keluarga dan apa yang mereka mesti akan melalui," 2DayFM radio tuan rumah Mel Greig memberitahu Australia "Hal Ehwal Semasa," suaranya menggeletar. "Dan fikir bahawa kita mungkin telah memainkan peranan dalam yang menyayat usus."

DJ di sebalik penipuan kehamilan diraja memberikan wawancara TV awam pertama


Polis telah tidak didedahkan punca kematian Saldanha, tetapi ramai yang telah diandaikan ia berkaitan dengan tekanan dari panggilan. Autopsi yang diadakan hari ini.

Perdana Menteri, David Cameron berkata pada majlis makan tengah hari Isnin bahawa "bunuh diri jururawat ini, yang bekerja sangat keras dan jelas adalah amat berdedikasi ... adalah satu tragedi yang mutlak."

Jawatannya kemudian berkata komen Cameron tidak merupakan satu pengiktirafan rasmi bahawa kematian adalah bunuh diri.

Greig dan bersama tuan rumah Michael Kristian bercakap secara terbuka mengenai gurauan buat kali pertama dalam wawancara televisyen. Satu lagi wawancara di acara saingan "Hari ini Malam" juga disiarkan Isnin.

Penipuan telah mencetuskan kemarahan yang luas, dengan tuan rumah yang menerima ancaman bunuh dan tuntutan mereka akan dipecat.

Pemilik stesen radio berkata Greig dan Kristian telah menerima kaunseling psikologi untuk berurusan dengan tragedi itu. Seorang ahli parlimen British berkata beliau berharap bahawa banyak yang sedang dilakukan untuk keluarga bersedih Saldanha.

"Mereka dilanda apa yang telah berlaku," kata penggubal undang-undang Buruh Keith Vaz, yang telah melawat suami Saldanha dan dua kanak-kanak di rumah mereka di Bristol, barat daya England.

"Mereka terkejut dan mereka bingung," Vaz kepada BBC. "Sokongan Lebih, pada pandangan saya, perlu diberikan."

Kedua-dua DJ memohon maaf untuk penipuan dan menangis apabila ditanya mengenai masa mereka belajar bahawa Saldanha telah mati. Tetapi tidak digambarkan mempunyai tempahan sebelum pita penipuan telah disiarkan; mereka berkata yang lebih tinggi-up di stesen telah membuat keputusan untuk udara.

"Kami tidak mempunyai perbincangan itu," Greig katanya.

Southern Cross Austereo, syarikat induk 2DayFM, mengeluarkan satu kenyataan hari Isnin berkata yang menunjukkan Greig dan Kristian telah ditamatkan dan akan ada penggantungan seluruh syarikat panggilan palsu. DJ sendiri kekal digantung.

Saldanha, 46, telah dipindahkan panggilan mereka minggu lepas untuk jururawat rakan menjaga wanita bangsawan, yang sedang dirawat untuk demam pagi akut di King Edward VII Hospital di London. Itu jururawat berkata bekas Kate Middleton "tidak mempunyai apa-apa retching dengan saya dan dia telah tidur di dalam dan luar."

Tiga hari kemudian, Saldanha ditemui mati di penginapan jururawat hospital '.

DJ berkata apabila idea untuk panggilan datang dalam mesyuarat pasukan, tiada siapa yang dijangka bahawa mereka sebenarnya akan dimasukkan melalui ke wad wanita bangsawan '.

"Kami hanya menganggap kita akan mendapat dipotong pada setiap titik tunggal dan yang akan menjadi," kata Christian.

"Jenaka 100 peratus adalah pada kita," katanya. "Idea ini tidak pernah, 'Mari kita memanggil dan mendapatkan melalui kepada Kate,' atau 'Mari kita bercakap dengan seorang jururawat.' Jenaka adalah aksen kami adalah dahsyat, mereka tidak kedengaran apa-apa seperti yang mereka bertujuan untuk menjadi. "

Southern Cross Austereo CEO Rhys Holleran telah dipanggil kematian Saldanha tragedi tetapi mempertahankan gurauan sebagai sebahagian standard budaya radio. Beliau juga telah menegaskan stesen itu tidak melanggar mana-mana undang-undang. Beliau memberitahu Fairfax Radio pada hari Isnin bahawa stesen itu telah mencuba sekurang-kurangnya lima kali untuk menghubungi hospital London untuk membincangkan gurauan sebelum ia disiarkan tetapi tidak pernah berjaya.

Apabila ditanya mengapa syarikat itu membuat percubaan, Holleran menjawab "kerana kita tidak mahu bercakap dengan mereka tentang hal itu." Apabila ditekan sama ada ini bermakna stesen mempunyai tempahan kira-kira gurauan pra-rakaman, Holleran berkata sahaja, "Saya berfikir bahawa adalah satu proses yang kita ikuti dan kita perlu semak dan imbang pada semua perkara."

Hospital King Edward VII menafikan bahawa pengurusan telah dihubungi oleh stesen radio.

"Berikutan panggilan penipuan, stesen radio tidak bercakap kepada sesiapa dalam pengurusan kanan hospital atau sesiapa sahaja di syarikat yang mengendalikan pertanyaan media kami," hospital berkata dalam satu kenyataan.

Ia juga mengumumkan dana peringatan untuk membantu menyara keluarga jururawat, dengan hospital membuat sumbangan pertama.

Vaz, bagaimanapun, dipanggil di hospital untuk melakukan lebih. Beliau menggesa ia untuk mengadakan suatu siasatan ke atas kematian Saldanha itu dan berkata tiada siapa dari King Edward VII telah melawat keluarganya.

"Saya agak terkejut bahawa tiada siapa yang telah membuat perjalanan ke Bristol untuk duduk dengan mereka dan untuk menawarkan mereka kaunseling yang saya berfikir bahawa mereka perlu," katanya.

Saldanha mempunyai dua orang anak. Suaminya, Ben Barboza, melahirkan kesedihan beliau di laman Facebook beliau dengan nota pendek, "Obituary Jacintha."

"Saya musnah dengan kehilangan tragis Jacintha isteri tercinta saya dalam keadaan tragis," katanya. Beliau berkata beliau akan dikebumikan di Shirva, India.

Sementara itu, terdapat tanda-tanda bahawa Duchess of Cambridge masih bergelut dengan demam pagi akut pada hujung minggu apabila suaminya, Putera William, dibatalkan pertunangan malam Ahad.

Pegawai-pegawai istana berkata tiada keputusan muktamad telah dibuat sama ada Kate akan menghadiri perdana British Rabu "The Hobbit," di mana dia dan William untuk menjadi tetamu kehormat.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers