Walaupun keraguan, pelakon Gandalf merasakan panggilan

NEW YORK - kelewatan penggambaran berulang hampir menyebabkan Ian McKellen untuk berhenti reprise sebagai Gandalf Grey dalam "The Hobbit" trilogi, prequel kepada "The Lord of the Rings" di mana beliau mula bermain wizard cerdik.

"Ia bukan satu tawaran yang mudah," katanya, mengingatkan bahawa dalam tempoh dua tahun sejak beliau mula-mula menerima peranan, Peter Jackson ditarik keluar sebagai pengarah, maka penggantian Guillermo del Toro tercicir, diikuti oleh Jackson menjadi sakit selepas dia ditandatangani pada lagi. "Saya hanya terpaksa terus menyesuaikan diri dengan kemungkinan bahawa filem itu tidak pernah akan mendapat dibuat."

Tetapi McKellen memutuskan dia "mesti melakukannya" untuk kedua-dua peminat dan dirinya sendiri, walaupun pelbagai keraguan tentang kembali kepada peranan. Dan dia berkata sebarang kebimbangan beliau mempunyai kira-kira membawa Gandalf kembali kepada kehidupan hilang sebaik sahaja dia tergelincir kembali ke dalam orang-orang jubah wizardly - bersama-sama dengan janggut, misai dan hidung palsu.

Walaupun keraguan, pelakon Gandalf merasakan panggilan


"Itu adalah saat apabila saya berfikir, 'Oh, ia adalah semua hak saya adakah masih ingat yang budak lama,.'" Pelakon teringat dalam temuduga satu baru-baru ini untuk mempromosikan "The Hobbit: Satu Perjalanan Unexpected," yang dibuka di Amerika Utara pada Jumaat. "Suara itu datang kembali dan sana kita. Ia adalah sangat cepat, perkara yang mudah untuk dilakukan."

Tidak begitu mudah menyesuaikan teknikal yang diperlukan untuk Bumi mewujudkan semula Tengah dan semua watak yang pelbagai bentuk dan saiz. Kerana Gandalf adalah lebih besar daripada yang lain "Hobbit" aksara, termasuk orang kerdil-13, McKellen sering difilemkan oleh dirinya sendiri di hadapan skrin hijau, yang dia dipanggil "mengecewakan."

"Ia tidak bermakna bahawa saya bercakap dengan 13 orang yang tidak benar-benar wujud, yang suara saya hanya boleh mendengar melalui cuping telinga," katanya. "Itu bukan benar-benar selesa dan tidak meninggalkan banyak ruang untuk spontan."

Beberapa pengulas telah mengkritik "The Hobbit" untuk mengeluarkan cerita asal, menambah watak dan mengambil rujukan serong daripada "The Lord of the Rings" lampiran untuk mewujudkan ketegangan dan lelaki yang buruk.

Walau bagaimanapun, McKellen mengatakan dia percaya Jackson terperangkap kepada JRR Wawasan Tolkien. "Saya fikir Peter telah benar-benar menemui kaedah menambah imej kepada perkataan yang menakjubkan Tolkien, yang bersamaan bergambar untuk perkataan," dan tertanam mereka ke dalam "benda yg ada pembikinan filem."

Jackson tidak akan melakukan apa-apa untuk "bercanggah dengan niat Tolkien walaupun kaedah bercerita," berkata McKellen.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers