Jenni Rivera, penuh perasaan yang bermasalah, muzik bintang Mexico

LOS ANGELES (AP) - Jenni Rivera melancarkan kerjayanya penjajaan rakaman kaset lagu-lagu beliau di pasar lambak, tetapi suara yang kuat, gaya nyanyian penuh perasaan dan perbincangan terus terang masalah peribadi powered beliau ke tahap industri yang didominasi lelaki, mengubah dia ke satu bintang terbesar genre yang dikenali sebagai grupero.

Hidupnya telah dipotong pendek di kemuncaknya pada hari Ahad oleh kemalangan kapal terbang di utara Mexico yang juga membunuh enam rakan-rakan dan rakan sekerja.

Ibu 43-year-old lima dan nenek dua menjadi simbol daya tahan untuk berjuta-juta peminat di kedua-dua belah sempadan AS-Mexico. Kemasyhuran beliau meningkat kerana dia bercabang keluar ke dalam bertindak, muncul dalam filem bebas, TV realiti dan pertandingan nyanyian televisyen "La Voz Mexico."

Jenni Rivera, penuh perasaan yang bermasalah, muzik bintang Mexico


Dia baru-baru ini memfailkan perceraian dari suami ketiga beliau, pernah ditahan di lapangan terbang Bandar Raya Mexico dengan puluhan ribu dolar dalam bentuk wang tunai, dan memohon maaf secara terbuka selepas abangnya diserang peminat mabuk yang secara lisan menyerang beliau pada tahun 2011.

"Saya sama seperti orang awam, sebagai peminat saya," katanya kepada The Associated Press dalam satu temu bual pada Mac lepas.

Rivera dijual lebih daripada 15 juta salinan daripada 12 utama label album beliau dan memenangi pelbagai anugerah muzik Latin. Her menunjukkan dipenuhi kedua-dua Staples Center di Los Angeles dan Auditorium Negara Mexico, satu pencapaian beberapa penyanyi lelaki dalam industri itu dicapai.

Banyak lagu-lagu beliau diuruskan dengan tema maruah dalam menghadapi kesedihan hati, dan menunjukkan beliau telah dikenali kerana suasana perayaan mereka dan interaksi intim beliau dengan peminat beliau. Dia akan memenuhi permintaan lagu daripada peminat yang telah mengalami kesedihan hati dan halangan, dan selalunya akan menarik wanita dan kanak-kanak perempuan ke pentas untuk sendiri memberitahu mereka untuk terus bergerak ke hadapan.

Pesawat, yang diterbangkan oleh dua juruterbang, telah mengambil beliau dan jurnalis beliau, Arturo Rivera, artis solek beliau, Yakub Yebale, dan dua rakan-rakan, satu bernama Mario Macias dan satu lagi yang hanya dikenal pasti sebagai Gerardo, bandar pusat Mexico Toluca selepas konsert malam Sabtu sebelum ribu di bandar utara Monterrey. Semua terbunuh.

Selepas konsert itu, dia memberikan satu sidang akhbar di mana beliau bercakap mengenai keadaan emosi beliau berikutan langkah baru-baru ini beliau untuk menceraikan bekas Major League Baseball periuk kera Esteban Loaiza, yang bermain untuk pasukan termasuk New York Yankees dan Los Angeles Dodgers.

Rivera diumumkan pada bulan Oktober bahawa dia menceraikan Loaiza selepas dua tahun perkahwinan.

"Saya tidak boleh mendapatkan terperangkap dalam negatif kerana yang memusnahkan anda. Mungkin cuba untuk bergerak dari masalah saya dan memberi tumpuan kepada positif adalah yang terbaik yang boleh saya lakukan. Saya seorang wanita seperti apa-apa perkara lain dan hodoh berlaku kepada saya seperti mana-mana wanita lain, "katanya malam Sabtu. "Berapa kali saya telah jatuh ke bawah adalah beberapa kali saya telah mendapat."

Ibu bapa Rivera berhijrah dari Mexico ke California dan mengasaskan label yang juga mendorong dua saudara lima, Lupillo dan Juan Rivera, kerjaya sebagai penyanyi terkenal muzik grupero.

Dilahirkan pada 2 Julai 1969 di Los Angeles, California, Dolores Janney Rivera Savedra belajar pentadbiran perniagaan dan sering berkata dengan bangga bahawa dia memulakan kerjaya nyanyian beliau di pasaran lambak di kawasan Los Angeles, menjual kaset kepada peminat.

Beliau secara rasmi memulakan kerjaya di tempat kejadian muzik pada tahun 1995 dengan pengeluaran album beliau "Chacalosa".

Bahawa album yang berjaya diikuti dengan dua album bebas yang lain, salah satu penghormatan untuk dibunuh Mexico-Amerika penyanyi Selena yang membantu Rivera mengembangkan berikut beliau. Menjelang akhir 90-an, beliau memenangi kontrak utama label, dan membina pengikut setia yang tahu beliau sebagai "Diva de la Banda."

Pada akhir tahun 1990-an, Rivera telah ditandatangani oleh Sony Music dan dibebaskan dua lagi album, "Jika Anda Mahu Lihat Me Tangisan," dan "Queen of Queens."

Pada tahun 2002, beliau menerima pencalonan pertama Latin Grammy, untuk album terbaik dalam kategori muzik band.

Kejayaan yang lebih meluas datang apabila beliau menyertai Fonovisa dan merilis album 2005 beliau bertajuk "Partier, derhaka dan berani," yang kedudukan beliau sebagai salah satu penulis lagu penyanyi grupero dan paling terkenal.

Beliau juga dicalonkan untuk Latin Grammys pada tahun 2008 dan 2011.

Beliau juga seorang pelakon, muncul dalam filem indie "anak kuda betina Brown," yang telah ditunjukkan di Festival Filem Sundance, sebagai ibu dipenjarakan watak anak kuda betina Brown.

"Walaupun dia akan dikenang sebagai penyanyi ikonik, dia juga adalah seorang pelakon yang kuat yang penuh pelbagai bakat dunia itu hanya permulaan untuk mengetahui," pengarah, penerbit, pelakon dan krew "anak kuda betina Brown" katanya dalam satu kenyataan.

Album paling terkini, "Joyas Prestadas," atau "dipinjam Jewels," memenangi pujian meluas dan anugerah dan membantu simen statusnya sebagai salah satu bintang terang muzik Mexico-Amerika.

Beliau juga penggambaran musim ketiga "I Love Jenni," yang diikuti kerana beliau berinteraksi dengan keluarga beliau dan melawat melalui Mexico dan Amerika Syarikat. Beliau juga memainkan peranan penting dalam realiti menunjukkan: "Jenni Rivera Presents: Chiquis dan Raq-C". Chiquis 'n Kawalan "dan anak perempuannya

Pada tahun 2009, beliau telah ditahan di lapangan terbang Mexico City apabila dia mengisytiharkan $ 20,000 dalam bentuk wang tunai tetapi benar-benar membawa $ 52,167. Beliau telah diambil ke dalam jagaan. Beliau berkata ia adalah satu kesilapan yang tidak bersalah dan pihak berkuasa memberikannya manfaat keraguan dan dibebaskan.

Pada tahun 2011, Juan abangnya diserang peminat mabuk di pameran yang popular di Guanajuato. Dalam menghadapi kritikan berat di kalangan peminat beliau dan di rangkaian sosial, Rivera terbuka memohon maaf atas insiden semasa konsert di Mexico City, memberitahu peminat beliau: "Terima kasih kerana menerima saya kerana saya, dengan kemuliaan dan kecacatan saya."

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers