Wajarkah perhimpunan diadakan pada waktu ini? – Najib

Wajarkah perhimpunan diadakan pada waktu ini? – Najib
Perdana Menteri mengesyorkan penganjur memilih masa dan kawasan
yang sesuai kerana tidak mahu Hari Kebangsaan dijadikan pentas perselisihan politik.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mempersoalkan keperluan mengadakan perhimpunan tunjuk perasaan pada waktu yang sama dengan Sambutan Kemerdekaan ke-58.

“Dalam masa beberapa hari lagi kita akan menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-58.

“Namun, kita semua sedia maklum bahawa sebuah perhimpunan tunjuk perasaan telah dirancang untuk diadakan pada masa dan tempat di mana persediaan perarakan Hari Kemerdekaan akan dijalankan.

“Jika mahu berhimpun sekalipun, pilihlah masa dan kawasan yang tidak mencetus satu provokasi. Walau apapun perbezaan pendapat atau fahaman di antara kita, hari kebangsaan tidak seharusnya dijadikan pentas perselisihan politik,” kata Perdana Menteri menerusi blognya.

Najib berkata, semua rakyat Malaysia sepatutnya mengenepikan perbezaan dan sama-sama meraikan dengan penuh rasa patriotik dan cintakan negara.

“Sedarlah bahawa, terdapat ramai yang berhak menerima penghormatan dan penghargaan menjelang sambutan Hari Kemerdekaan ini.

“Daripada wira-wira negara yang pernah memperjuangkan kemerdekaan hinggalah kepada warga sekolah, pihak logistik dan seluruh kontinjen perarakan lain yang bertungkus-lumus membuat persediaan meraikan Sambutan Kemerdekaan tahun ini.

“Apakah wajar perhimpunan ini dijalankan pada masa dan tempat yang begitu hampir dengan Hari Kemerdekaan kita? Fikirkanlah,” katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers