Anina saman Najib kerana sayangkan UMNO

Anina saman Najib kerana sayangkan UMNO
Dia menjelaskan sangat khuatir dengan tindak tinduk presiden
 parti itu yang disifatkan boleh menjejaskan imej UMNO

Keputusan untuk menyaman Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dibuat kerana mahu menjaga kepentingan dan nama baik UMNO.

Dalam kenyataannya, ahli UMNO Cawangan Padang Matsirat, Langkawi, Anina Saadudin menjelaskan tindakan itu dibuat selepas tidak ada seorang pun ahli UMNO yang berkepentingan mengambil tindakan terhadap Najib berhubung derma politik berjumlah RM2.6 bilion yang disalur masuk ke dalam akaun peribadinya.

Katanya, dia sangat khuatir dengan tindak tinduk presiden parti itu yang disifatkan boleh menjejaskan imej UMNO.

“Saya lakukan semua ini kerana saya sayangkan UMNO. Saya percaya semua ahli UMNO sayangkan UMNO.

“Saya merayu agar mahkamah dapat memberikan keadilan kepada kami ahli-ahli UMNO dan memohon Datuk Seri Najib sebagai presiden bersikap jujur, amanah dan adil kepada ahli-ahli parti.
“Saya berdoa agar Allah S.W.T memberkati usaha saya ini dan memberikan petunjuk dan hidayahnya kepada kita semua, Insyaallah,” katanya.

Dalam pada itu Anina mendakwa, Perdana Menteri telah melakukan pecah amanah dan melanggar Perlembangaan UMNO dalam menerima dan membelanjakan wang RM2.6 bilion yang diterimanya itu.

Katanya, dia amat kecewa dengan apa yang berlaku kepada parti itu sekarang ini dan merasakan semakin ramai ahli parti yang rimas dengan isu yang timbul.
Jelasnya, tindakan yang dibuat mewakili tiga juta ahli UMNO yang mahukan penjelasan mengenai dana itu.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers