Saya dihina kerana tegur Sultan Johor – Peguam

Saya dihina kerana tegur Sultan Johor – Peguam
Peguam itu percaya orang ramai akan membencinya kerana bercakap
perkara yang benar tetapi akan berterima kasih kepadanya satu hari nanti.

Seorang peguam, Kamal Hisham Jaafar mengambil langkah berani apabila memuat naik status di laman Facebook memperlekeh Istana Johor.

Menerusi status terbarunya yang ditulis `Lelaki ini dibenci hanya kerana dia berani tegur Sultan Johor’, Kamal Hisham memperincikan beberapa perkara yang mengaitkan Sultan Johor dan kerabat.

Antara perkara yang dibangkitkan oleh beliau ialah kurangnya sokongan rakyat Johor terhadap Sultan yang dibuktikan semasa kempen Majlis Ikrar Taat Setia yang diadakan di Istana Pelangi sebelum ini yang kurang mendapat sambutan.

Dia juga menyatakan rakyat tidak lagi mahu untuk mengaminkan doa imam ketika disebut nama Sultan Johor dan Kerabat Diraja.

“Pada pandangan saya perkataan `Segelintir rakyat Johor yang menyokong’ adalah lebih sesuai digunakan,” katanya.

Kamal turut menyatakan masalah tanah di Johor yang semakin banyak jatuh ke pihak asing merupakan satu perkara yang perlu diberi perhatian.

“Masalah tanah tanah yang sedang dan telah terlepas kepada pihak asing dengan penglibatan langsung oleh Istana Johor sangat merbahaya dan ianya bernilai berbillion bilion jauh lebih tinggi dengan isu wang derma RM2.6 bilion,” tulisnya.

Kamal Hisham turut mendakwa, Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar cuba menjadi `hero’ apabila menjadikan kemelut isu dana berjumlah RM2.6 bilion yang diterima Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk mengalih perhatian rakyat Johor terhadap beberapa perkara yang dikaitkan dengan baginda.

Katanya, jika benar sultan berminat menyelesaikan kemelut yang sedang berlaku itu, baginda sepatutnya memanggil Perdana Menteri mengadapnya dan bukan dengan cara sindir menyindir dengan bernada seperti ahli politik.

“Mungkin hari ini mereka marah dan benci kepada lelaki bernama Kamal Hisham bin Jaafar , tetapi satu hari nanti mereka pasti akan berterima kasih dengan apa yang saya pejuangkan,” katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers