DiCaprio: Penglibatan ubah perspektif 'The Great Gatsby'


Hollywood, Hiburan, Artis Amerika, Selebriti, DiCaprio, Penglibatan, Ubah, Prospektif, The Great Gatsby, tobey maguire, leonardo dicaprio, great gatsby

KUALA LUMPUR: Leonardo DiCaprio mengakui menggemari novel "The Great Gatsby" sejak remaja lagi.

Namun, aktor ini hanya benar-benar memahami karya F. Scott Fitzgerald apabila menjayakan filemnya.

Diadaptasi ke layar lebar oleh pengarah Australia, Baz Luhrmann, DiCaprio membawa peranan Jay Gatsby.

Penglibatan ini mengubah perspektif DiCaprio yang mana sebelum ini dia percaya naskah tersebut berkenaan kisah cinta tragik.

"Dan saya ingat membaca novel ini semasa belia dan dihiburkan oleh itu, terpesona dengan Gatsby, tetapi tidak boleh dibayangkan boleh menggenggam yang mendalam, jenis kuasa kewujudan yang Fitzgerald ada dalam penulisan buku ini,” kata DiCaprio.

“Salah satu perkara yang paling kuat tentang novel ini ialah ia masih dibincangkan 90 tahun kemudian, orang masih bercakap tentangnya dan cuba untuk membedah setiap satu perkataan Fitzgerald dan ia adalah jenis perjalanan yang tidak berkesudahan seperti yang kita dibincangkan novel ini, cuba untuk membedah apa yang dia benar-benar maksudkan bagi setiap kejadian, dari tempat kejadian ke tempat kejadian yang lain,” katanya lagi.

Tobey Maguire yang menghidupkan watak Nick Carraway pula merasakan mudah untuk membina keserasian dengan dicaprio dan menganggapnya sebagai kawan yang hebat.

Berita mula diterbitkan pada: Mei 16, 2013 20:00 (MYT)

Tag: tobey maguire, leonardo dicaprio, great gatsby

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers