Gembira terima kunjungan Najib

KUALA KANGSAR: Biarpun uzur dan berjalan menggunakan tongkat akibat penyakit Parkinson, veteran tentera, Sapuan Mohamad Salleh, 64, tetap ‘gagah’ melayan kunjungan istimewa Datuk Seri Najib Razak yang melawat rumah barunya di Kampung Talang, di sini, pagi semalam.

Kunjungan istimewa itu dianggap detik paling bermakna bagi Sapuan sekeluarga apabila Perdana Menteri sudi menjejakkan kaki ke rumah barunya.

Sapuan yang ditemui gembira dengan kehadiran pemimpin utama negara itu dan tidak menyangka akan dirai begitu hebat.

Gembira terima kunjungan Najib


Najib bersama beberapa pemimpin tertinggi Angkatan Tentera Malaysia (ATM) serta Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir melawat Sapuan sekeluarga selepas warga emas itu terpilih menerima bantuan bina rumah baru yang disediakan menerusi inisiatif di bawah Program Strategi Lautan Biru Negara ke-7 (NBOS7).


Rumah dibina dengan kos RM40,000 itu siap dibina dua hari lalu oleh 40 anggota daripada Rejimen Askar Jurutera Diraja (RAJD) berpangkalan di Taiping.


Sapuan yang pernah berkhidmat di Kor Perkhidmatan Sajian, 6 Briged, Kem Sungai Petani, turut berpeluang berborak dengan Perdana Menteri sebelum menikmati sarapan pagi bersama.

Sementara itu, seorang lagi pesara Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Mior Mohd Shabron, 56, yang turut dilawati Najib berkata, keluarganya tidak menang tangan apabila rumah barunya dikunjungi ramai rakan dan sanak-saudara sejak dua minggu lalu selepas dimaklumkan Perdana Menteri akan melawat rumahnya.


“Saya dimaklumkan dua minggu lalu mengenai kunjungan pemimpin utama negara itu. Malah, sejak itu, rumah ini sering dikunjungi orang ramai, termasuk jiran.

“Saya sekeluarga sangat teruja kerana dapat bertemu Perdana Menteri hari ini (semalam). Ia pengalaman yang tidak dilupakan buat kami sekeluarga,” katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers