Cekal bantu anak OKU buru ijazah

PUTRAJAYA: Kasih ibu membawa ke syurga. Begitulah perumpamaan sesuai ditujukan kepada seorang wanita yang berkorban masa dan tenaga bagi menemani anak lelakinya yang mengalami masalah kecacatan pendengaran dan berkerusi roda selama lima tahun di universiti.

Berkat kesabaran itu, Banu Aboo Haniffa, 49, ibu kepada graduan Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Perisian dari Universiti LimKokWing, Mohamad Hafiz Mohamed Siraj, 25, kini tersenyum bangga apabila anaknya berjaya menggenggam segulung ijazah.

Cekal bantu anak OKU buru ijazah


Mengakui awalnya sukar mendapatkan institusi pengajian tinggi bersesuaian untuk anaknya, Banu berkata, dia dan suami, Mohamed Siraj Abdul Razack, 55, pernah berputus asa selepas mendapati sukar menempatkan Hafiz di universiti yang mempunyai kemudahan untuk OKU.

“Kami kehilangan idea di mana untuk menghantar Hafiz melanjutkan pelajaran, kami mencari banyak institusi tetapi kebanyakannya tiada kemudahan untuk pelajar seperti Hafiz. “Namun, pertemuan dengan pensyarah LimKokWing, V Yogeswari, memberikan sinar baru kepada kami, di mana Hafiz diterima masuk di kampus Universiti LimKokWing di Cyberjaya dengan memulakan pengajian Bahasa Inggeris, sebelum meneruskan kursus Kejuruteraan Perisian,” katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers