Achong tamatkan zaman duda

SUNGAI PETANI: Hanya dengan sekali lafaz, bekas penyanyi kumpulan Sweetchild, Ahmad Fauzi Manap atau Achong, 39, menamatkan zaman duda apabila sah bergelar suami kepada Siti Zuraidah Zahari, 31, pada majlis akad nikah di Masjid Sultan Abdul Halim, Batu Dua, Kuala Ketil, di sini, semalam.

Pasangan itu dinikahkan imam masjid berkenaan, Che Sa Ahmad sambil disaksikan bapa pengantin perempuan, Zahari Jam, 60, serta ahli keluarga terdekat kedua-dua pihak.

Pengantin lelaki kemudian memakaikan rantai tangan berlian ke tangan Siti Zuraidah bagi acara membatalkan air sembahyang, selain menyerahkan mas kahwin RM2,000, namun merahsiakan jumlah hantaran.

Achong yang bergelar duda sejak 2003 berkata, dia bersyukur kerana impiannya kembali melayari alam rumah tangga menjadi kenyataan selepas mengenali Siti Zuraidah yang juga ibu tunggal, dua tahun lalu.

Achong tamatkan zaman duda


Menurutnya, pada masa sama, dia berterima kasih kerana isterinya yang juga pramugari sebuah syarikat penerbangan kerana sudi menerima dia seadanya.


Katanya, sikap baik hati, berbudi bahasa dan sentiasa memberi sokongan membuatkan dia tertarik mendekati Siti Zuraidah, sekali gus meluahkan hasrat berumah tangga.

“Alhamdulillah, selepas lebih enam bulan memujuk, dia sedia menerima lamaran dan kami berharap pengalaman silam akan lebih mengeratkan kasih sayang sebagai suami isteri.


“Saya juga tak menyangka akan berkahwin dengan Siti Zuraidah kerana dia peminat saya satu ketika dulu. Saya dan isteri pernah berkenalan pada 1998 dalam rangka promosi album Tinggallah Sayang Tinggallah Pujaanku di Kuantan, Pahang.

“Selepas itu hubungan kami terputus, namun kembali terjalin apabila saya menerima mesej dalam facebook daripada Siti Zuraidah pada Oktober 2010 bertanya sama ada ingat peristiwa di Kuantan dan hubungan kami makin rapat,” katanya.


Pasangan itu ditemui ketika majlis kenduri di rumah keluarga pengantin perempuan di Bandar Mutiara, Jalan Lencongan Barat, di sini.


Pada majlis itu, rombongan Achong menyerahkan lapan dulang hantaran sebelum pihak perempuan membalas dengan sembilan dulang.


Sementara itu, Siti Zuraidah berkata, dia tidak menyangka bertemu semula dengan Achong dan menjadi isterinya kerana pernah mengenalinya 13 tahun lalu ketika masih belajar di Sekolah Menengah Tunku Ampuan Afzan, Kuantan.


Menurutnya, Achong lelaki baik, bertanggungjawab dan mengambil berat walaupun sukar menerima kehadirannya dalam hidup pada peringkat awal disebabkan kerjayanya sebagai artis.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers