Wujud sabotaj

MELAKA: Wanita Umno mengakui wujud unsur mensabotaj parti, khususnya dalam pergerakan itu, menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan datang.

Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, bagaimanapun jumlahnya terlalu kecil dan tidak akan menjejaskan kestabilan parti.

Malah, katanya, cubaan sabotaj itu juga dilihat tidak menggugat persiapan jentera parti bagi menghadapi PRU13 kerana tidak mendapat sambutan di kalangan anggota pergerakan.

“Dalam dunia politik, akan ada unsur sabotaj pada setiap masa, tetapi untuk Wanita Umno kalau ada pun, cubaan itu hanya sedikit dan ia tidak menjadi kerana tidak mendapat sokongan.

Wujud sabotaj


“Saya bersyukur dengan tahap perpaduan (di kalangan Wanita Umno), kami bersatu padu dan selaku ketua, saya perlu bawa penyatuan,” katanya pada sidang media selepas Majlis Sambutan Hari Natal Wanita BN Peringkat Kebangsaan di Perkampungan Portugis, di sini, semalam.


Majlis itu dirasmikan Ketua Menteri yang juga Pengerusi Barisan Nasional Negeri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam.

Shahrizat berkata demikian selepas mengulas mood Wanita Umno dan perbuatan sabotaj parti di kalangan anggotanya, terutama selepas Perhimpunan Agung Umno lalu.


Menurutnya, jentera Wanita Umno dan BN sentiasa bersemangat dan bersiap sedia menantikan semboyan daripada Pengerusi BN yang juga Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak berhubung pengumuman tarikh PRU 13 akan datang.

“Kita lihat semangat itu sememangnya kuat di kalangan anggota Wanita Umno, termasuk BN, kerana mereka hendak menentukan negara kita ini dipimpin satu kerajaan yang membawa kepada perpaduan, kemakmuran dan kestabilan,” katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers